Elastyczny czas pracy – to warto wiedzieć

Coraz częściej pracodawcy proponują elastyczny czas pracy. Dla wielu osób brzmi to tajemniczo, a wokół samego systemu krąży wiele mitów i legend wprowadzających w błąd. Zdarza się, że taka propozycja budzi wątpliwości i zniechęca do podpisania umowy z pracodawcą. Czy słusznie? Co warto wiedzieć o elastycznym czasie pracy?

Wymiar godzin pracy – co to jest?

O warunkach zatrudnienia mówią oferty pracy. Przeglądając je np. w serwisach internetowych typu Pracuj.pl można zauważyć, że część ogłoszeń kusi kandydatów elastycznym czasem pracy. Jest on alternatywą dla pełnego wymiaru godzin. Różnica polega na tym, że przy pełnym wymiarze zdaniom służbowym oddajesz się w stałych godzinach. Praca z elastycznym czasem będzie wymagała od Ciebie różnego zaangażowania w zależności od Twoich bieżących potrzeb i możliwości.

Nie tracisz uprawnień pracowniczych

Jedną z obaw towarzyszących przed podpisaniem umowy o pracę w elastycznym czasie godzin, są przywileje pracownicze związane głównie z tym, jaką część doby lub tygodnia będą musieli poświęcić na wywiązanie się z obowiązków zawodowych.
Bez względu na to, jakiego wymiaru godzin dotyczy Umowa o Pracę, pracownikowi przysługuje określona prawnie ilość godzin w ciągu doby i tygodnia przeznaczona na odpoczynek, płatny urlop zwolnienie lekarskie, a także nadgodziny, za które dostanie on dodatkowe wynagrodzenie lub dni wolne od pracy.

Na czym polega elastyczny czas pracy?

Elastyczny czas pracy to m.in. możliwość samodzielnego ustalania godzin pracy w poszczególnych dniach tygodnia. Oznacza to, że cały dzień organizujesz według swoich własnych potrzeb. Bez problemu znajdziesz wolną chwile, by zaprowadzić dziecko do szkoły lub na dodatkowe zajęcia. Nie musisz też martwić się o wolną chwilę na załatwienie ważnych spraw urzędowych. Na to wszystko możesz przeznaczyć „okienko” w dziennym lub tygodniowym planie pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *