6 skutecznych porad marketingowych dla klinik chirurgii plastycznej

Posiadanie nadmiaru na pacjentów to luksus, o którym marzy większość klinik chirurgii plastycznej. Jest to niestety rzadko spotykane, a konkurencyjny rynek może być brutalny. Aby przyciągnąć nowych pacjentów do swojej kliniki chirurgii plastycznej, musisz wykorzystać mieszankę skutecznego marketingu (zarówno tradycyjnego, jak i online), pozytywnych interakcji bezpośrednich, budowania reputacji i ulepszeń w całej swojej usłudze.

model-2303361_960_720

Oto kilka skutecznych metod, za pomocą których możesz przyciągnąć nowych pacjentów do swojej kliniki.

1. Budowanie relacji

Najważniejszym sposobem na przyciągnięcie nowych pacjentów do praktyki chirurgii plastycznej jest budowanie silnych relacji z obecnymi. Siła poleceń może zrobić więcej, w kontekście przyciągania nowych pacjentów niż jakakolwiek inna metoda, Jeśli rozwinęliście długotrwałe i pozytywne relacje z istniejącymi pacjentami, możecie być pewni, że nazwa waszej kliniki pojawi się następnym razem, gdy ktoś takiej osobie powie: “Wow, wyglądasz świetnie! Jaki jest Twój sekret?”

2. Odpowiednia grupa docelowa

Rozproszona metoda reklamy może przyciągnąć niektórych pacjentów ze wszystkich stron, ale kierując marketing do określonej grupy demograficznej, możesz przyciągnąć do swojej kliniki dużo więcej pacjentów. Oczywiście, jeśli ktoś przyjdzie po jednorazową procedurę, to jest w porządku, ale w idealnym świecie, chcesz kierować reklamy na tych, którzy przyjdą na wiele terapii – zatem staną się klientem długoterminowym.

3. Dbaj o media społecznościowe

Media społecznościowe przeszły od dobrego pomysłu na reklamę do absolutnie niezbędnej części działań marketingowych związanych z praktyką chirurgii plastycznej. Dzięki ciągłym aktualizacjom na Facebooku i Twitterze Twoja praktyka będzie wyglądać na aktywną i konkretną. Ważne jest także zaangażowanie społeczności w rozmowę online.

4. Skontaktuj się z byłymi pacjentami

Zaletą byłych pacjentów jest to, że znają Cię, znają Twoje usługi i teoretycznie chcieliby ponownie wykorzystać Twoje umiejętności. Wysyłając e-maile przypominające im o swoich usługach – sprawiasz, że możesz być w stanie sprowadzić byłych pacjentów z powrotem do zakładki. Zainteresować powinien Cię też email marketing. Możesz jednocześnie się rozwijać i zaoszczędzić czas, wybierając specjalne platformy do wysyłki newsletterów.

5. Bądź na bieżąco z nowymi technologiami

W świecie chirurgii plastycznej każdy chce tego, co najnowsze i najlepsze. Jeśli nie oferujesz najlepszej, najnowszej technologii doskonalenia ciała, jest szansa że stracisz wielu pacjentów na rzecz kliniki chirurgii plastycznej, która to robi. Bądź na bieżąco z wszystkimi nowymi postępami technologicznymi w zakresie zabiegów kosmetycznych, a jeśli coś jest zarówno skuteczne, jak i popularne, powinieneś oferować to w swojej klinice.

6. Korzystaj z lokalnego SEO

Chcesz się upewnić, że Twoja praktyka pojawia się u góry wszystkich lokalnych wyników wyszukiwania. Musisz upewnić się, że twoja strona jest odpowiednio zoptymalizowana, dzięki czemu pacjenci w twojej okolicy zobaczą nazwę Twojej kliniki przed innymi. Bycie w top 4 lub 5 w ramach wyników wyszukiwania jest absolutnie niezbędne, aby przyciągnąć nowych, lokalnych pacjentów.

Artykuł powstał we współpracy z http://www.gabinet-dla-ciebie.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *