Czy sprzedaż lodów w Polsce wzrasta? Rozmowa z przedsiębiorcą z branży cukierniczej, Markiem Wysypkiem

20140627-best-ice-cream-chicago-windy-city-sweets-matt-kirouac

Rynek cukierniczy, a szczególnie sektor obejmujący sprzedaż lodów w Polsce jest specyficzny. Wiąże się on z klimatem, a w szczególności z letnimi miesiącami, w których to wzrasta popyt na orzeźwiające lodowe desery. Właśnie w związku z największą sprzedażą lodów w miesiącach letnich największą sprzedaż tego deseru można zaobserwować przez około cztery miesiące w całym roku. Oprócz tego należy mieć świadomość, że Polska nie należy do czołówki krajów o największym spożyciu tego deseru, znajdując się poza czołówką krajów o największym spożyciu. Aby podnieść poziom sprzedaży tego właśnie deseru, producenci wprowadzają na rynek nowe smaki lodów, a także wykorzystują je do produkcji innych deserów. O tym, jak prosperuje branża cukiernicza, opowie specjalista- Marek Wysypek.

Od ilu lat działa Pan w branży cukierniczej?

Adam Wysypek: Na rynku cukierniczym działam od niespełna dziesięciu lat. Warto jednak pamiętać, że jest to praca wręcz na półtora etatu.

Co to oznacza?

Adam Wysypek: Nie wszyscy przedsiębiorcy zaczynający pracę w branży cukierniczej mają świadomość, mają świadomość, ile czasu wymaga rozwinięcie własnego biznesu oraz praca na własną pozycję, zwłaszcza w początkowym czasie działalności. Pracując w branży cukierniczej, gdzie zamówienia często dotyczą różnych imprez, organizowanych o różnych godzinach należy mieć świadomość różnych godzin pracy i poświęcenia często prywatnego czasu na pracę. Tylko wtedy mamy szansę na sukces.

No właśnie, mówiąc o godzinach pracy i ramach czasowych- jak określiłby Pan czas sprzedaży lodów w Polsce? Jak to wygląda, patrząc z własnego doświadczenia?

Adam Wysypek: Lody są tak specyficznym produktem, że nie sposób traktować tego właśnie deseru jak pozostałe wyroby cukiernicze, chociażby z racji popytu na te produkty w ograniczonym czasie- jedynie przez część roku. A w czasie, kiedy w lecie przypada gorsza pogoda, ten czas popularności lodów jeszcze bardziej się skraca. Porównując polskich konsumentów do tych zagranicznych gołym okiem widać, że istnieje kilka krajów, które wyprzedzają nas, jeśli chodzi o ilość zjadanych chłodnych deserów. Jednak odnoszę wrażenie, że ten trend ulega zmianie.

Jak Pan myśli, czemu?

Adam Wysypek: Na rynku pojawiają się nowe smaki lodów, a sam produkt wykorzystywany jest także do innych deserów. Dlatego też można ostrożnie stwierdzić, że spożycie lodów w naszym kraju rośnie.

Jak Pan myśli, jak sprawić, aby sprzedaż lodów w Polsce wzrosła?

Adam Wysypek: Oczywiście czynnikiem decydującym, jeśli chodzi o sprzedaż lodów jest pogoda i klimat. Jednak sprzedaż lodów można podnieść także w inny sposób. Pierwszym z nich jest wprowadzenie do oferty lodów o różnorodnych, bardziej oryginalnych smakach. Nie chodzi tu o smaki bardzo nietypowe, takie jak lody o smaku mięsa czy ryb, ale także wprowadzić do oferty smaki chociażby owoców egzotycznych, innych deserów- ogranicza nas w tym tylko własna wyobraźnia. No i drugi sposób- można kombinować, tworząc inne desery z wykorzystaniem lodów.

Więcej o produkcji lodów na stronie http://www.braciakoral.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *