Dlaczego warto mieć nowoczesną stronę firmową?

background

Jeszcze 10 lat temu dotarcie do klienta wiązało się z wykupywaniem miejsca w rubrykach ogłoszeniowych w lokalnych gazetach, wywieszaniem ogłoszeń “na słupach” lub umieszczaniem szczegółowych informacji na temat prowadzonej działalności w katalogu firm. Czasy jednak błyskawicznie się zmieniają. Dzisiejszym oknem na świat dla firm jest Internet!

W jakim celu należy założyć własną stronę firmową?

Niezależnie od rodzaju działalności, każdy przedsiębiorca powinien posiadać własną stronę firmową. Dzisiejsza rzeczywistość narzuciła nam pewne zachowania. Nasi klienci w większości są obecni w Internecie, dlatego my również powinniśmy tam zaistnieć i starać się trafić do nich.

Warty odnotowania jest fakt, iż coraz częściej strony firmowe są powiązane z profilami na portalach społecznościowych. To właśnie sprawia, że jesteśmy bardzo blisko naszych odbiorców. Tego rodzaju czynniki najskuteczniej przyciągają i angażują klientów do komunikacji, co niewątpliwie przyniesie wymierne korzyści przedsiębiorstwu, a także podniesie wiarygodność firmy.

Jak taka strona powinna wyglądać?

Każda strona internetowa powinna wyróżniać się grafiką skupiającą uwagę czytelnika. Należymy do wzrokowców, dlatego jeżeli umieszczone materiały będą nieprzystępne, nieatrakcyjnie wykonane i męczące oczy, to z dużym prawdopodobieństwem na taką stronę już nie wrócimy. Wszelkie treści powinny być dobrze wyeksponowane, starannie rozmieszczone oraz wzbogacone zdjęciami.

Samo wykonanie grafiki może stanowić problem osobom, które dotychczas nie miały styczności z tego rodzaju programami komputerowymi. Internet stoi przed nami otworem, dlatego w każdej chwili możemy wyszukać gotowe wzory szablonów, które wystarczy lekko zedytować, dostosować do własnych potrzeb, aby ostatecznie skopiować konkretne kody i umieścić je na stronie firmowej. Należy jednak pamiętać, że z takich samych modeli szablonów skorzystały zapewne inne, konkurencyjne firmy, a to właśnie nasza działalność ma odnieść sukces w sieci. W tym momencie na ratunek przychodzą graficy, czyli osoby wyspecjalizowane w takich projektach. Wiąże się to z poniesieniem kosztów, lecz będzie to jednorazowy wydatek, który starczy nam na długie lata.

Co powinno znajdować się na stronie firmowej?

Niektórzy nazywają strony firmowe „elektronicznymi wizytówkami”. Jest to prawdziwe stwierdzenie, ponieważ taka witryna internetowa powinna zawierać przede wszystkim informacje na temat nazwy firmy, jej historii i rodzaju prowadzonej działalności. Przez docelowych odbiorców mile widziane będą regularnie aktualizowane informacje czy galerie zdjęć. Ważnym punktem strony jest również zakładka „kontakt”, gdzie powinny zostać wyróżnione: numery telefonów, adres e-mail oraz adres, pod którym znajduje się firma. Dobrym pomysłem wydaje się również mapa dojazdu do firmy, opinie klientów, np. w formie księgi gości czy odnośniki do profili w mediach społecznościowych.

Jakie są koszty założenia nowoczesnej strony firmowej?

Wspomniana praca grafika komputerowego jest wydatkiem dodatkowym, opcjonalnym. Uruchomienie strony firmowej to jednak inne, obowiązkowe koszty. Pierwsze pieniądze zostaną przeznaczone na jej samo postawienie (wykupienie domeny, przygotowanie techniczne itd.). Kolejne wydatki zostaną poniesione przy zatrudnieniu osoby bądź firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Dla firm jest to bardzo istotna kwestia. Im lepiej wypozycjonowana strona, tym mocniejsze będą jej wyniki wyszukiwania w Internecie. Warto również zastanowić się nad reklamą. Wykupienie miejsca na banner reklamowy czy zlecenie artykułu sponsorowanego na temat firmy może okazać się strzałem w dziesiątkę i zainteresować kolejne grono odbiorców. Jeśli będziemy chcieli uzyskać szczegółowe dane odnośnie ruchu na naszej stronie, wówczas dojdą nam kolejne wydatki, tym razem na wykupienie pakietu statystyk, np. Google Analytics. Jest to jednak jednorazowa inwestycja.

Jedno jest pewne. Pieniądze zainwestowane w budowę bądź modernizację witryny internetowej oraz jej pozycjonowanie z całą pewnością zwrócą się i przełożą na lepsze wyniki finansowe naszej firmy. Internet to szereg nieograniczonych możliwości na pozyskanie i zainteresowanie klienta, dlatego należy otwierać się na nowe rozwiązania i postawić na obecność w sieci!

Temat tworzenia profesjonalnych stron dla firm ciekawie opisano w artykule “Tworzenie strony internetowej od podstaw” w której pokazano jak w łatwy sposób można wykorzystać oprogramowanie CMS, warto przeczytać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *