Ile zarobisz jako kurier w transporcie międzynarodowym?

Courier-service

Praca kuriera jest najczęściej uzależniona od godzin, które każdy pracownik w tej pracy spędza. Nie są to oczywiście konkretne kwoty za godzinę pracy(aktualne dla wszystkich przewoźników). Tak mogło być za czasów PRL-u. Dziś ceny dyktują odrębni pracodawcy. Kierowca może się zgodzić, albo i nie. Jeśli się zgodzi – pracuje. Jeśli nie, szuka innej pracy. Zarówno transport krajowy, jak i międzynarodowy, może się różnić w zależności od pracodawcy. Panuje przekonanie, że generalnie najlepiej pracować u przewoźnika zagranicznego w danym kraju, ponieważ wtedy są zupełnie inne zarobki. Przewoźnicy polscy już nie mają tak atrakcyjnych propozycji finansowych. Ale przecież nie dotyczy to tylko firm transportowych. Także i inni pracodawcy zlokalizowani za granicami kraju, mają o wiele lepsze propozycje finansowe, niż pracodawcy w Polsce.

Gdzie warto pracować?

Odpowiadając na to pytanie: zapewne tam, gdzie potencjalny pracodawca realizuje swoje zobowiązania finansowe względem pracowników w całości i terminowo. To pierwszy i podstawowy warunek dobrej pracy. W końcu, jeśli ktoś idzie do pracy, to właśnie po to, aby zarobić. Kwestie wolontariatu są tu nie na miejscu. Ktoś mógłby oponować, że przecież nie pieniądze są najważniejsze. Być może tak – ale nie w pracy. Drugą – także niezmiernie ważną sprawą, są warunki w pracy, jakie może oferować potencjalny pracodawca. Np. firma transportowa przewożąca tanie paczki do anglii, powinna być tak samo wypłacalna, jak i powinna oferować takie same (pozytywne) warunki, jak ta firma transportowa, która pobiera znacznie więcej pieniędzy za swoje usługi. To od pracodawcy zależeć powinny dochody firmy. Pracownicy nie mają nic do tego. Oni powinni otrzymywać swoją wypłatę, za przepracowane godziny oraz oczywiście odpowiednie ubezpieczenie i warunki sprzyjające dobrej i uczciwej pracy. Takie warunki może zagwarantować tylko firma, która szanuje swoich pracowników i rozumie, że to oni wypracowują zysk dla firmy. Szef organizuje jedynie pracę, a pracownicy ją wykonują.

Godne polecenia są również tanie paczki do anglii

Kierunki transportu międzynarodowego

Podejmując pracę jako kurier, warto wcześniej zapoznać się z trasą, jaką będziemy przejeżdżać. W obrębie Europy, istnieją miejsca niezbyt bezpieczne i jeśli już będziemy chcieli tam pojechać, możemy wymagać większego zarobku. Bezpieczeństwo kuriera zapewnia pracodawca, jednak nie jest on w stanie zawsze być przy nim. Najczęściej to właśnie kurier decyduje, gdzie chce jechać szczególnie wtedy, gdy cel może się wydawać wyjątkowo niebezpieczny. Przykładem może być Calais we Francji, gdzie ostatnio usadowiło się mnóstwo uchodźców, którzy z kolei stwarzali wysoce realne niebezpieczeństwo dla transportu lądowego. Jest wiele miejsc nawet w samej Europie, gdzie kierowcy samochodów ciężarowych boją się zapuszczać. Jeśli nawet tam pojadą, mogą śmiało żądać większych zarobków. Ich pracodawca zdecyduje, czy warto narażać samochód i pracownika (kierowcę), płacić mu więcej, czy też lepiej skorzystać ze zleceń do miejsc bezpieczniejszych.

Może zainteresują Cię również te artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>