Jak Cię widzą tak Cię piszą – czyli jak zadbać o wizerunek swojej firmy?

BusinessBuilding-cover

Człowiek jest najczęściej wzrokowcem, więc to co widzi, dostarcza mu odpowiednich informacji o danym towarze, innym człowieku, czy nawet całej firmie. Jeśli chodzi o tę ostatnią strukturę, to kwestia zewnętrznego wyglądu jest tutaj priorytetem. Gdyby potencjalnemu klientowi nie spodobało się czy to otoczenie budynku firmy, czy też jego elewacja, może po prostu odejść i nawet nie wejść do środka pomimo tego, że przecież firma może być sumienna i uczciwa oraz może dawać konkurencyjne ceny.

Szczególnie wymagane jest to w wielkich miastach, jak np. Warszawa. Zresztą, jest to przecież stolica, więc i kwestia wyglądu samych kamienic jest tutaj nie do przeskoczenia. Np. jeśli w małych miasteczkach sklep spożywczy będzie trochę poplamiony, klient i tak wejdzie do niego, ponieważ często nie ma innego sklepu. Warszawa to wielka aglomeracja i zawsze można wybrać sobie taki sklep, który będzie pięknie wyglądał, a czyszczenie elewacji Warszawa dla jego właściciela, to nie jakaś kosmiczna pomyłka, czy może nieporozumienie.

Bo, niby po co czyścić coś, co i tak się ubrudzi? No tak, po co jeść, skoro i tak będziemy za parę godzin głodni? Nie należy kierować się tego typu stwierdzeniami, ponieważ możemy szybko stracić potencjalnych klientów i nawet nie zauważymy, jak będziemy musieli zamknąć firmę, ponieważ nikt do niej nie będzie chciał przyjść.

Ja sobie zatem załatwić tanie czyszczenie elewacji

Oczywiście, i na czyszczeniu elewacji można oszczędzić (choć nie warto). Jednak, jeśli ktoś chce zaoszczędzić sobie dodatkowych kosztów, może sam zabrać się za tę robotę. Wtedy najlepiej pozna ile to kosztuje pracy i dlaczego firmy zajmujące się myciem elewacji tyle zarabiają. Samo mycie, to nie jest pochlapanie ścian wodą z węża. To może zrobić sam deszcz (no dobrze, ulewa).

Do mycia elewacji używa się odpowiednich środków, które jednocześnie zabezpieczają ją przed ewentualnym brudzeniem, czy innymi czynnikami np. spaliny samochodowe, kwaśne deszcze itp. Przy wyczyszczonej elewacji możemy się spodziewać większej ilości odwiedzin klientów w firmie. Jeśli natomiast elewacja będzie brudna, odrapana, a otoczenie biura zaśmiecone, raczej nikt nie przyjdzie, choćby i była promocja na usługi, czy towary. Większość firm zatrudnia swoją ekipę sprzątającą, jednak taka ekipa nie jest w stanie umyć elewacji. Może co najwyżej posprzątać okolice firmy, umyć okna i drzwi, czy też same wnętrza.

Jednak najważniejszy jest sam budynek. Musi on spełniać odpowiednie warunki, przyciągać swoim wyglądem, a nie odpychać. Także pracownicy powinni się czuć lepiej i pewniej (nawet o własną pracę), jeśli szef dba o wizerunek firmy.

Porządki przynajmniej raz na pół roku

Nie ma obowiązku mycia elewacji, jednak jest obowiązek utrzymania czystości wokół firmy szczególnie wtedy, gdy ich siedziba graniczy z publicznym chodnikiem. I to regulują przepisy prawa. Np. w zimie trzeba odśnieżać chodnik, a w innej porze np. zamieść liście. Tym zajmuje się najczęściej firma sprzątająca. I warto ją zatrudnić, aby poprawić własny wizerunek.

Może zainteresują Cię również te artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>