Międzynarodowe Targi Poznańskie, Koziołki i twój biznes – co je łączy?

fot.-Maciej-Kuszela_paw-7-pas-03-612

Poznań jest przepięknym, półmilionowym miastem o bogatej historii. Szczyci się rozwijającą się gospodarką oraz najniższym w Polsce wskaźnikiem bezrobocia. Firmy prześcigają się w zdobywaniu nie tylko wykwalifikowanych pracowników, ale także klientów. Dobrze wyglądająca marka, ciekawa oferta, dobra lokalizacja i atrakcyjna strona internetowa to elementy kluczowe do osiągnięcia sukcesu. Niestety, ta ostatnia jest bardzo często niedoceniana.

Koziołki

Kto nie słyszał nigdy legendy o poznańskich koziołkach? Poznaniacy są osobami bardzo dumnymi z własnej historii, chwalącymi się swoim pochodzeniem. Warto to wykorzystać również na stronie internetowej. Zamieszczenie wizerunku koziołków i umieszczenie własnej firmy pod ich patronatem, zostanie dobrze odebrane przez mieszkańców miasta.

Osoby z zewnątrz również będą zaciekawione i mogą chcieć o to spytać. A to kolejny pretekst do niezobowiązującej, ciekawej rozmowy, która może zbliżyć do siebie kontrahentów. Dobrym pomysłem może być także użycie kolorystyki flagi miasta. Stonowany odcień niebieskiego to również barwa bardzo lubiana przez rzesze osób i uspokajająca. Podkreślanie przynależności do Poznania, również na witrynie internetowej, może przynieść tylko korzyści.

Międzynarodowe Targi Poznańskie

O tym wydarzeniu musiał słyszeć każdy przedsiębiorca. Wszyscy chcą na nim być i się zaprezentować, udaje się jednak nielicznym. Nikt jednak nie broni nam wizyty w formie gościa i opublikowania stosownych informacji na stronie internetowej. Istnieje kilka powodów takiego działania. Świadczy to o aktywności firmy, zarówno w Internecie, jak i poza nim. Napisanie krótkiej relacji z wydarzenia branżowego odbywającego się na targach może dodać wiarygodności i rzetelności. Kolejny cel to wzmocnienie naszej pozycji w wyszukiwarkach.

Przy odpowiednim pozycjonowaniu, strona naszej firmy będzie pojawiać się w wynikach za każdym razem, gdy Internauta zapyta o same targi. Dzięki temu można zyskać reklamę i sławę również poza granicami miasta. No i wreszcie – podnosi się doświadczenie zawodowe firmy. Poznanie nowych technologii, innych działalności i samej konkurencji działa bardzo motywująco i pozwala zyskać tak cenną wiedzę. Takie postępowanie tyczy się nie tylko Międzynarodowych Targów Poznańskich, ale wszystkich branżowych spotkań i wydarzeń. Im więcej ciekawych aktualności znajdzie się na stronie internetowej, tym większa szansa na zainteresowanie potencjalnego klienta.

Srebrny medal

Zaprojektowanie profesjonalnej strony internetowej to ciężka praca. By powstał dobry produkt, niezbędna jest współpraca grafika komputerowego, programisty i specjalisty ds. reklamy i marketingu. Niewielu potrafi połączyć ze sobą te zawody i indywidualnie stworzyć atrakcyjną witrynę. Warto skorzystać z usług fachowców, czyli firm zewnętrznych, które za stosunkowo niewielką opłatą podejmą się zlecenia. Na korzyść Poznania świadczy fakt, że studio projektowe z tego miasta zajęło drugie miejsce w rankingu najlepszych wykonawców stron internetowych w roku 2015. To najlepsze świadectwo, że usługi tego typu muszą stać na najwyższym poziomie. Warto od samego początku wybrać zleceniobiorcę, który wykona kompleksową usługę.

Powody są dwa. Po pierwsze, będzie to o wiele tańsze, niż wykonanie każdej części pracy z osobna. Po drugie, cały projekt będzie ze sobą współgrał i siędopełniał. Wynajmowanie kilku niezależnych osób może skończyć się porażką i niezbyt atrakcyjnym serwisem internetowym. Należałoby również rozważyć kupno dobrze wyglądającej domeny, co samo w sobie nie jest wysokim kosztem. Stosując się do tych kilku prostych porad, każda poznańska firma powinna zauważyć wzrost popularności.

Dla ciekawskich, warte polecenia są skrypty statystyczne, które potrafią zliczyć liczbę odwiedzin, liczbę kliknięć w odnośniki i czas spędzony na stronie. Można również eksperymentować z własnymi pomysłami. Nawet jeśli na pierwszy rzut oka wydają się nietrafione, warto dać im szansę. Czasem klienci doceniają różne błahe elementy. Wspomniane wyżej narzędzia statystyczne pomogą kierować się we właściwym kierunku.

Źródła:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>