Nowoczesne sposoby pozyskiwania klientów

pozyskiwanie-klientow

Własna firma to marzenie wielu Polaków. Ze snucia marzeń przechodzą to tworzenia biznesplanów, potem do otwarcia własnego biznesu. I tu zaczynają się prawdziwe schody, bo żeby firma prosperowała musi mieć klientów. Jak ich pozyskać i utrzymać przy sobie? Oto garść praktycznych i skutecznych porad.

Daj się znaleźć…

Profesjonalna strona internetowa to podstawa w dzisiejszych czasach. Większość ludzi, gdy szuka jakieś firmy rozpoczyna właśnie od Internetu. Jaka powinna być idealna strona firmowa? Przede wszystkim funkcjonalna i przejrzysta. Powinny się na niej znaleźć wszystkie najważniejsze informacje. Ważna jest też estetyka, ale nie należy przesadzać z ozdobnikami. Warto poradzić się specjalisty, który pomoże na zbudować witrynę dopasowaną do potrzeb naszej firmy. Taka usługa z pewnością nie jest najtańsza, lecz na pewno zainwestowane pieniądze wkrótce się zwrócą. W Internecie są też dostępne darmowe kreatory stron. Jednak posiadają one ograniczoną ilość opcji, taka strona na początku działalności doskonale się sprawdzi. Jednak wraz z rozwojem firmy warto pomyśleć o czymś robionym na miarę…

Na stronie warto dokładnie opisać zakres usług naszej firmy. Z cennikami ostrożnie, lepiej żeby klient osobiście się z nami skontaktował zapytał ile, co kosztuje. To pozwoli nawiązać pierwszy niezobowiązujący kontakt. To właśnie on może w dużej mierze zadecydować czy potencjalny klient zdecyduje się skorzystać z naszych usług.

Media społecznościowe, czyli znajomości mają znaczenie…

Warto pomyśleć o założeniu profilu na portalach społecznościowych, taka promocja praktycznie nic nie kosztuje, a jest bardzo skuteczna. Poprośmy znajomych o polubienie naszej strony, dzięki temu więcej ludzi dowie się o naszej działalności. Założenie profilu firmowego na facebooku trwa zaledwie kilka chwil, warto skorzystać z możliwości, jakie daje ten portal…

Gazetę codzienną poproszę!

Część specjalistów twierdzi, że papierowa prasa powoli odchodzi do lamusa. Być może… Jednak w Polsce jest spora grupa ludzi, która nie korzysta z Internetu. Natomiast kupuje gazety codzienne. Są to na przykład starsze osoby, wiele z nich nie korzysta z komputera, a tym bardziej z Internetu. Dlatego warto, co jakiś czas zamieścić ogłoszenie w lokalnej gazecie i poinformować ludzi o istnieniu naszej firmy. Tym sposobem zdobędziemy kolejny segment potencjalnych klientów.

Plotka, wielka moc jednego słowa…

Siłę plotek chyba zna każdy z nas. Jeśli chcemy wypromować naszą firmę warto zainwestować w marketing szeptany, czyli po prostu w pocztę pantoflową. Co ciekawe taka promocja jest jedną z najtańszych, a zarazem najbardziej efektywnych. Ludzie chętnie wybierają produkty i usługi polecane przez innych. Można zatrudnić agencję marketingową, która profesjonalnie zajmuje się marketingiem szeptanym lub zająć się tym samemu…

Promocje i rabaty…

Na początek warto przyciągnąć zainteresowanych bardzo atrakcyjnymi cenami oraz doskonałą, jakością naszych usług. To pozwoli nam na pozytywne zapisanie się w świadomości klientów. Musimy się czymś wyróżniać spośród innych firm o podobnym profilu. Musimy bacznie śledzić nowości z naszej dziedziny, jeśli nie będziemy szli z duchem czasu konkurencja bardzo szybko nas prześcignie, a nasza firma stanie się jedynie mglistym wspomnieniem.

Ulotki

Ulotki pozornie mają niewielkie oddziaływanie marketingowe, ale to oczywiście nieprawda. Dzięki nim możemy dotrzeć do bardzo dużej grupy klientów stosunkowo niewielkim kosztem. Prawdopodobnie większość naszych ulotek po krótkiej chwili wyląduje w koszu na śmieci, jednak cześć klientów, choć podświadomie zapamięta naszą firmę. Aby nasza ulotka na dłużej zapadła w pamięć warto zainwestować w ciekawą szatę graficzną.

Kilka słów podsumowania…

Aby nasza kampania marketingowa była skuteczna warto reklamować naszą firmę na wszystkie możliwe sposoby, tak, aby dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów. Ważne są działania za pomocą najnowszych technologii, ale nie można zapominać o tradycyjnych formach reklamy.

Autorem artykułu jest pracownik firmy “strony www Toruń” zajmujący się pozycjonowaniem stron internetowych oraz ich optymalizacją.

Poradnik: Jak założyć firmę krok po kroku

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *