Opakowania z nadrukami jako promocja własnej firmy

włóknina-polipropylenowa-7

Opakowania foliowe to najpopularniejsza forma ochrony towarów, stosowana przez producentów różnorakich artykułów. Okazuje się jednak, że odgrywają one dużo większą rolę, mogąc w istotny sposób wpływać na wielkość sprzedaży i wizerunek firmy. Warto przyjrzeć się tej tematyce, by zrozumieć, że właściwy projekt nadruku na opakowaniu foliowym może być kluczem do sukcesu na rynku.

Funkcje opakowań

Opakowanie już dawno stało się niezbędnym elementem towarzyszącym sprzedaży produktów. Bez niego trudno sobie wyobrazić wiele towarów w sklepie, gdyż pełni ono szereg niezbędnych funkcji.

1. Funkcja ochronna
Głównym zadaniem opakowania jest ochrona mieszczącego się w nim towaru przed uszkodzeniami, zabrudzeniem oraz zmianą właściwości pod wpływem warunków zewnętrznych podczas transportu oraz ekspozycji na półce sklepowej. Istotny jest więc tutaj odpowiedni dobór opakowania do danego produktu. Innego opakowania potrzebują wyroby szklane, a innego artykuły spożywcze. W przypadku tych ostatnich opakowanie dodatkowo spełnia funkcję zabezpieczającą towar przed zepsuciem i utratą świeżości. Najlepiej nadają się do tego opakowania foliowe, gdyż doskonale chronią przed czynnikami zewnętrznymi i drobnoustrojami.

2. Funkcja transportowa
Dotyczy to większości produktów, jednak niektóre bez odpowiedniego opakowania byłyby niemożliwe do przetransportowania. Przykładem mogą być artykuły sypkie (mąka, cukier), drobne (cukierki, pinezki, chipsy) czy płynne (soki, piwo, szampony).

3. Funkcja informacyjna
Opakowanie to najlepszy nośnik informacji o produkcie. Można na nim umieścić dowolną treść, lecz pewien zakres informacji musi się znaleźć na każdym opakowaniu. Rygorystyczne wymagania w tym zakresie są określone w przepisach i dotyczą głównie artykułów spożywczych, których etykiety lub opakowania muszą informować konsumentów przede wszystkim o: nazwie towaru i danych producenta, składzie produktu, jego wadze lub ilości, warunkach i terminie przechowywania oraz przydatności do spożycia.

4. Funkcje marketingowe
Według licznych badań, opakowanie produktu jest często jednym z najważniejszych determinantów wpływających na wybory dokonywane przez konsumentów. Opakowanie pozwala przede wszystkim zidentyfikować rodzaj towaru, rozpoznać jego producenta, skojarzyć produkt z reklamą. Jest też najlepszym sposobem na odróżnienie danego towaru od jego odpowiedników konkurencji. Dzięki opakowaniom można stymulować sprzedaż i zachowania konsumentów.

Promocyjne aspekty wykorzystania opakowań foliowych z nadrukiem

Opakowania foliowe od lat dominują na rynku opakowań ze względu na szerokie spektrum możliwości ich zastosowania. Najczęściej używane są dla artykułów spożywczych (także tych mrożonych), gdyż doskonale je chronią, utrzymując ich świeżość i wartości odżywcze. Opakowanie foliowe jest trwałe i estetyczne. Folia spełnia doskonale wszystkie funkcje opakowania, a dodatkowo jest najlepszym materiałem do wykorzystania marketingowego, dzięki stosowaniu kolorowego nadruku. Najczęściej wykorzystywana technologia druku fleksograficznego umożliwia umieszczenie na opakowaniu foliowym każdej grafiki. Stosowane są nadruki powierzchniowe oraz międzywarstwowe chroniące nadruk przed ścieraniem.
Wykorzystując druk na opakowaniach foliowych można w prosty sposób oddziaływać na odbiorców danego produktu. Odpowiednio zaprojektowane opakowanie potrafi przyciągnąć uwagę wszystkich odbiorców lub wybranej, docelowej grupy konsumentów (np. opakowania artykułów dla młodzieży odwołują się do trendów w popkulturze). Rzetelna informacja na opakowaniu zachęca do zakupu konsumentów pragmatycznych, kupujących świadomie. Osoby ceniące estetykę z kolei często większą wagę przywiązują do opakowania niż samego produktu. Dobre opakowanie jest elementem budowy wizerunku firmy oraz wpływa na lojalność klientów.

Wykorzystując nadruki na opakowaniu foliowym trzeba więc brać pod uwagę następujące elementy wpływające na promocję produktu:
• Atrakcyjna grafika – przyciągnie uwagę, wyeksponuje produkt na półce, wpłynie na decyzję konsumenta, podniesie jego satysfakcję z zakupu.
• Umieszczenie logo firmy i oryginalnej nazwy produktu – pomaga w identyfikacji produktu oraz w budowaniu lojalności konsumentów wobec producenta i danego produktu.
• Rzetelna informacja o produkcie – podnosi zaufanie klientów do firmy.
• Umieszczanie informacji o gratisach lub akcjach promocyjnych – wykorzystanie dodatkowego nadruku z taką informacją na opakowaniu foliowym stymuluje sprzedaż i pobudza zainteresowanie konsumentów.
• Akcje konkursowe dla klientów – na folii można w prosty sposób opisać warunki konkursu i przedstawić nagrody. Konkursy są bardzo popularną formą promocji, znacznie zwiększającą sprzedaż.

Mówiąc o opakowaniach foliowych nie można zapomnieć o jednorazowych torebkach, na których także można umieścić w formie nadruku reklamę firmy lub konkretnego produktu. Ten rodzaj promocji z powodzeniem wykorzystują m. in. sklepy, producenci leków i kosmetyków oraz firmy uczestniczące w targach lub organizujące bezpośrednie akcje promocyjne.

Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy www.europak.pl – produkującej opakowania foliowe.

1 komentarz

  1. Mohito pisze:

    Potwierdzamy! Doskonały sposób na promocję firmy, korzystaliśmy właśnie z usług firmy Europak.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *