Optymalizacja witryny – Twoja droga do sukcesu w e-commerce

Optymalizacja-witryny-Twoja-droga-do-sukcesu-w-e-commerce

Planujesz działalność w sieci i sprzedaż przez Internet? Twoje praca nie powinna się zakończyć na postawieniu sklepu internetowego. To zaledwie początek drogi. Jeśli chcesz odnieść sukces w branży e-commerce, musisz zająć się optymalizacją witryny oraz jej wypozycjonowaniem. Prawda jest jednak taka, że nawet najlepsze pozycjonowanie bez optymalizacji strony daje znikome szanse na dotarcie do klienta. Zacznijmy więc od początku, czyli właśnie od optymalizacji.

Osoby, które liznęły już nieco wiedzy z zakresu SEO, doskonale rozumieją, że największą szansę na pojawienie się w organicznych wynikach wyszukiwania mają sklepy, które są przyjazne botom wyszukiwarki. Właściwa optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych pozwala zaistnieć pośród konkurencji, a nawet ją wyprzedzić. Warto zwrócić w tym miejscu uwagę, że optymalizacja strony nie zawsze daje takie same efekty. Wiele zależy tu od platformy, na jakiej postawiono sklep, struktury strony, a także branży przedsiębiorcy.

Czym jest optymalizacja strony?

Nie jest to jedno, ale szereg działań, jakie należy przeprowadzić na stronie, by ta była lepiej postrzegana przez Google i wyżej rankowała w wynikach wyszukiwania. Zdarza się czasem, że właściwie przeprowadzone działania optymalizacyjne dają spektakularne efekty i naglą poprawę pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych. Innym razem, pomimo doskonałej optymalizacji trzeba jeszcze włożyć dużo wysiłku i czasu w wypozycjonowanie strony.

Pamiętajmy też, że tworzenie stron przyjaznych botom wyszukiwarek nie może prowadzić do tego, że staną się one nieprzyjazne dla Internautów. Strony www tworzymy przede wszystkim dla ludzi, którzy będą je odwiedzać. Dlatego przy pracach nad witryną należy uwzględnić zarówno działania zmierzające do optymalizacji pod wyszukiwarki, jak i poprawy czytelności i użyteczności dla czytelników. Jak to pogodzić? Wiele artykułów na ten temat można znaleźć na stronie znanego blogera, który od lat zajmuje się wyżej przedmiotową tematyką www.blog.gdaq.pl.

Zakres działań

Optymalizację strony można przeprowadzić samodzielnie (do tego trzeba jednak dysponować odpowiednią wiedzą) albo pracę nad nią zlecić osobie, która zajmuje się tym na co dzień. Niezależnie od tego, którą drogę wybierzemy, warto wiedzieć, na czym polega optymalizacja, chociażby po to, by na bieżąco monitorować przebieg prac oraz ich efekt.

Przed rozpoczęciem optymalizacji należy przeprowadzić audyt SEO, który wskaże słabe strony witryny oraz zakres niezbędnych do przeprowadzenia działań. Taki audyt można wykonać samodzielnie za pomocą dostępnych, darmowych narzędzi. I tu znów warto zerknąć na stronę wspomnianego wyżej blogera, który dość dokładnie takie narzędzia opisuje.

Kiedy już wiemy, co „szwankuje” na stronie, czas zabrać się do pracy. Optymalizacji podlegają zarówno elementy budowy strony, jak i umieszczone na niej treści. Dla widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania znaczenie ma między innymi: formatowanie treści, unikanie duplikacji treści na stronie, prędkość wczytywania się strony, optymalizacja umieszczonej na stronie grafiki, odpowiedni dobór fraz kluczowych, a także właściwa struktura linków wewnętrznych.

Właściwe zoptymalizowanie witryny poprawi jej widoczność dla botów wyszukiwarek i ułatwi im poruszanie się po stronie głównej oraz podstronach. Przyspieszy też szybkość indeksowania poszczególnych podstron oraz poprawi ich ranking w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlatego warto się tym zająć jak najszybciej. Część prac związanych z kodem źródłowym można wykonać już na etapie tworzenia witryny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *