Prowadzisz firmę? Dowiedz się czym jest Nieuczciwe pozycjonowanie

praca-biznes-Nieuczciwe-pozycjonowanie

Podwyższać pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania można na różne sposoby, a co za tym idzie, także te niekoniecznie dozwolone. Działania takie są nazywane black hat SEO, a oparte są w pewnej części o zwykły spam. Rozważania w tym miejscu nie będą kierowane do specjalistów, pozycjonerów, czy marketingowców, którzy doskonale orientują się w temacie, lecz do osób korzystających z ich usług, czy raczej uważających, że nie muszą z nich korzystać – przedsiębiorców pozycjonujących się w Internecie samodzielnie i często nieumiejętnie, nieświadomie, szkodzących jedynie własnym witrynom. Oto, co właściciele firm niekiedy robią, a czego nie powinni robić, nie chcąc zaprzepaścić swojej szansy, jaką daje każdemu sieć internetowa.

Linki

Wciąż dość popularne jest kupowanie linków lub wstawianie ich na strony, niemające żadnej innej treści, przesycone odnośnikami w inne miejsca. Z pewnością zdobycie w tak szybki i łatwy sposób linków do naszej strony kusi, lecz w najlepszym wypadku nie wpłynie w żaden sposób na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania, a w najgorszym może wyrzucić z nich naszą stronę. Zbyt szybki przyrost odnośników lub ich obecność w miejscach wątpliwej jakości prędzej czy później zostanie odnotowana przez wyszukiwarkę. Możemy oszukać nawet Google, lecz na krótko i nie będzie to w ostatecznym rozrachunku w żaden sposób opłacalne. Linki można zdobyć za darmo, ale będzie to wymagało poświęcenia czasu. Nawet najdroższa oferta natychmiastowego dodania odnośników i zwiększenia naszej pozycji nie będzie tak skuteczna jak usługi profesjonalnego pozycjonera.

Przesycenie słowami kluczowymi

Niektórzy właściciele stron internetowych, mający na tyle pojęcie o tym, na czym polega pozycjonowanie, że wiedzą, iż opiera się ono na kluczowych słowach i frazach, próbują umieszczać je wszędzie na swojej stronie, za wszelką cenę. W taki sposób możemy spotkać w Internecie strony z maksymalną ilością tekstu, a minimalną treści w nim, zupełnie pozbawione sensu i nieprzestrzegające żadnych zasad pisowni, a obfitujące w te same zwroty. Niekiedy również teksty są ukrywane przed użytkownikiem, np. przy zastosowaniu niewielkiej czcionki lub jej koloru, takiego samego jak tło. Osoba przeglądająca witrynę ich nie zauważy, wyszukiwarka tak. Właśnie na to liczy się, podejmując takie działania, lecz jednocześnie właśnie to może pogrzebać każdą stronę. Tak jak w poprzednim wypadku, także tutaj wzrost pozycji może być krótkotrwały, wyszukiwarka na pewno odnotuje niewłaściwy charakter takich działań, co ponownie grozi spadkiem w wynikach lub nawet banem.

Nie są to oczywiście wszystkie czynności, jakie kwalifikują się do black hat SEO. Są osoby, które trudnią się tego typu działaniami i przez cały czas próbują znaleźć nowe sposoby, by przechytrzyć Google i inne wyszukiwarki. Tak jak zaznaczyłem na początku, artykuł nie ma na celu opisywania ich wszystkich, leczy jedynie przybliżenie osobom niezwiązanym z branżą, że istnieje taki problem i warto na niego uważać. Każda profesjonalna firma, taka jak Web Lider, zajmująca się pozycjonowaniem będzie lepsza od samodzielnych, nieumiejętnych działań SEO, czy osób chcących zbić majątek, oferując usługi spod black hat SEO. Przedsiębiorcy, licząc na szybkie efekty i nie wiedząc, czym jest pozycjonowanie, chętnie decydują się na to, co rzecz jasna skutkuje samymi problemami dla ich firmy oraz strony internetowej.

Może zainteresują Cię również te artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>