Sztuka pisania, czyli czasopiśmiennictwo wciąż na fali

silesiasmile

Gazety są wszędobylskie – czasopisma towarzyszą nam w pracy, domu i podróży. Czytanie kształtuje charaktery i rozwija wyobraźnię, a zespoły redakcyjne nierzadko władają umysłami tłumów. Nikogo nie dziwi, więc fakt, że reklama czasopiśmie wciąż jest jedna z najpopularniejszych form promocji.

Ale zacznijmy od początku. Przenieśmy się do wieku XVII, kiedy zaczęły ukazywać się pierwsze gazety. Obok Strasburga, Wolfenbuttel i Lipska, czasopisma pojawiały się również w Polsce. Merkuriusz Polski był wydawany w Krakowie od 1661 roku. Mimo że w tamtym okresie prasa stawała się coraz bardziej popularna do pełnego rozkwitu czasopiśmiennictwa doszło wiele lat później. Pierwszą gazetą, której nakład osiągnął spektakularny nakład miliona egzemplarzy był francuski „Le Petit Journal”, który ukazał się na rynku w 1890 roku. W XX wieku pojawiło się tzw. „nowe dziennikarstwo”, które skutecznie poszerzało krąg osób zainteresowanych prasą.  Gazety stały się atrakcyjne dla szerokiego grona odbiorców, zaczęto poruszać tematy kontrowersyjne, a nierzadko nawet sensacyjne. Dzisiaj wbrew plotkom o „zmierzchu rynku prasowego” czasopiśmiennictwo ma się dobrze, dlatego prasa staje się coraz popularniejszym kanałem komunikacji marketingowej.

Za sprawą niezależności, dostępności, szerokiego zasięgu i uniwersalnego charakteru po prasę wciąż sięgamy chętnie. Dlatego reklama w czasopiśmie to jeden z podstawowych punktów każdego media planu. Oczywiście cyfryzacja i transformacja rynku wymusza podjęcie odpowiednich działań wspierających, które bezpośrednio wpłynął na efektywność promocji w prasie. Jednak wbrew powszechnie panującym opiniom, reklama w czasopiśmie wciąż jest jedną z bardziej skutecznych form działań marketingowych. Może wynika to z tego, że czytelnik gazety to odbiorca skupiony i ciekawy świata, a nie rozchichotany pasażer autobusu, czy metra. Wbrew pozorom gazeta to nie tylko druk, czasopisma dzisiaj można znaleźć też na tabletach, czy smartfonach. Od XVII wieku oblicze gazet niewątpliwie się zmieniło ,ale przekaz pozostał równie silny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *