Zarządzanie zmianą w firmie a odpowiedni plan komunikacyjny

Strategic1434523274

Zmiany w wielu przypadkach stanowią absolutnie nieunikniony proces.

Trzeba jednak mieć świadomość, że odpowiednie zarządzanie zmianą w firmie wykazuje ogromny wpływ na jej skuteczność oraz nastroje pracowników. Z tego powodu, jedną z podstawowych kwestii jest efektywna komunikacja.

Zmiana w firmie – zagrożenia

W pierwszej kolejności warto sobie uświadomić, jakie zagrożenia są związane z wprowadzaniem w firmie zmian. Uświadomienie sobie potencjalnych niebezpieczeństwo to płaszczyzna do zrozumienia roli komunikacji. Zmiany mogą bowiem być źródłem różnego rodzaju domysłów szerzących się wśród pracowników, co z kolei niekiedy przekłada się na atmosferę w zespole, a nawet w niektórych przypadkach wykazuje wpływ na aktywność pracowników w obszarze realizacji ich obowiązków.

Zdarza się, że zły przekaz informacji dotyczących zmiany lub ich brak, może mieć daleko idące konsekwencje, które wpływają nawet na obraz i sposób postrzegania firmy przez osoby zewnętrzne. Jednym z potencjalnych zagrożeń są chociażby różnego rodzaju protesty, które mogą bardzo źle odbić się na jej funkcjonowaniu.

Dlaczego skuteczna komunikacja jest tak istotna?

Znając ewentualne zagrożenia, można łatwo wysnuć wniosek, dlaczego skuteczna, efektywna komunikacja ma tak duże znaczenie w procesie zarządzania zmianą. Pracownicy, którzy otrzymają jasne, klarowne informacje nie będą zmuszeni do snucia własnych domysłów, które mogą źle oddziaływać na zespół. Ma to więc ogromne znaczenie dla nastrojów w firmie. Odpowiednio zaplanowana komunikacja ma szansę uspokoić kadry i zminimalizować nerwowość, którą często wywołują zmiany.

Jak w takim razie zorganizować sam proces komunikacyjny? Jedną z kwestii, którą koniecznie trzeba mieć na uwadze jest dostosowanie komunikacji do ewentualnych niebezpieczeństw. Naturalnie, aspekt skutecznej komunikacji w przypadku procesu zmian jest o wiele szerszy, dlatego rozwiązaniem potencjalnych problemów może być skorzystanie z usług specjalistów w tej dziedzinie, którzy pomogą kompleksowo zorganizować proces komunikacji.

Może zainteresują Cię również te artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>