Dla Twojej firmy: Czym jest reklama typu Outdoor?

3 (1)

Nie bez przyczyny funkcjonuje powiedzenie, że „reklama dźwignią handlu”. Z powodu zwiększonego zapotrzebowania na usługi reklamowe, powstała na rynku osobny segment działalności, zajmujący się właśnie produkcją reklam. Aby wyjść do jak najszerszego grona odbiorców, reklama wyszła na ulice, dzięki czemu można zaobserwować nowy trend, znany jako reklama outdoor.

Czym jest reklama Outdoor?

Reklamy te przybierają różną formę, od plakatów, jego większego „brata”, czyli billboardów, reklam świetlnych, a także wzbogaconych w efekty dodatkowe, takie jak 3D. Dlatego też reklamy tego ciągle zyskują na popularności, stając się jednym z najpopularniejszych nośników informacji o produkcie czy marce. Kto może zyskać na takiej formie reklamy? Przede wszystkim firmy chcące podnieść swoją rozpoznawalność, a także takie przedsiębiorstwa wprowadzające na rynek nowy produkt.

Przykłady

W dużych miastach łatwo można zauważyć powtarzające się reklamy wielkoformatowe. Jedną z takich znanych reklam jest reklama napojów Tymbark. Także duże marki wykorzystują w swoich kampaniach reklamę outdoor. Przykładem takiej firmy jest chociażby zagraniczna marka Lidl.

Plusy takiej reklamy

Niewątpliwie zaletą użytkowania takiej formy reklamy jest łatwa dostępność, szerokie grono odbiorców, a także dostęp do reklam przez całą dobę i cały tydzień. Wykorzystując reklamę wielko powierzchniową można zastosować kilka prostych trików, dzięki którym efektywnie zwiększymy znajomość marki czy reklamowanego produktu. Decydując się na taką reklamę, warto zastosować minimum treści, zastępując ją symboliką, kojarzoną z produktem, marką. Projektując taką reklamę warto wykorzystać też takie połączenia, jak przeciwstawną kolorystykę, na przykład zielony i czerwony, a także czcionkę łatwą do odczytu. Wykorzystując takie proste triki można zyskać pewność, że reklama łatwo zostanie zapamiętana.

Reklama w rękach fachowców

Chcąc mieć pewność, że nasza przyszła reklama odniesie skutek zgodny z naszymi oczekiwaniami, warto zlecić jej produkcję osobom zajmującym się tym profesjonalnie. Agencje reklamowe i firmy zajmujące się dystrybucją reklam outdoor mają doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych. Jakie są ceny dystrybucji takich reklam? Patrząc na cennik projekcji takich reklam w jednej ze znanych firm, w formie billboardu kosztuje 900 złotych za dwa tygodnie udostępniania reklam. Już 2000 złotych kosztuje klasyczna reklama z metalową ramą. Cena zmienia się w zależności od rozmiaru zamawianej reklamy.

Jakie skutki daje taka reklama

Reklamy typu outdoor od jakiegoś czasu zyskują na popularności. Nie ma w tym nic dziwnego, bowiem relatywnie niskie koszty dystrybucji takiej reklamy dość szybko się zwracają. Nietrudno zauważyć wpływ takich właśnie reklam na społeczeństwo i świadomość, jaką odciskają wielkoformatowe reklamy widać bardzo wyraźnie. Reklamy takie są więc doskonałym sposobem na dość szybkie wypromowanie produktu czy usługi w prosty sposób i w szerokim gronie odbiorców, przy dość niskich kosztach i zadowalających efektach.

Artykuł przygotował serwis przygotowujący konstrukcje pod reklamy wielkoformatowe – http://billboard-x.pl/tablice-reklamowe

1 komentarz

  1. Jerzy pisze:

    Fajny pomysł na reklamę z tym TIRem 🙂

Pozostaw odpowiedź Jerzy Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *