Oszczędność czasu i pieniędzy czyli outsourcing zadań marketingowych w Internecie

outsourcing

Outsourcing jest częstym zabiegiem wykonywanym przez wszelkiego rodzaju firmy i to od bardzo dawna. Polega on na zlecaniu pewnych, konkretnych zadań firmom zewnętrznym, w celu zniwelowania kosztów, najczęściej outsourcing dotyczy ochrony budynków, księgowości, czy tez cateringu. Outsourcing zadań marketingowych w Internecie jest stosunkowo młodą gałęzią outsourcingu, jako takiego, głównie ze względu na niedługą historię marketingu w Internecie, jednak tak samo jak sam Internet rozwija się coraz szybciej.

Większy profesjonalizm

Duże firmy mogą pozwolić sobie na stworzenie działu odpowiedzialnego za marketing w Internecie, mogą zatrudnić wysokiej klasy specjalistów, jednak często i tak korzystają z usług agencji, ponieważ jest to tańsze i wygodniejsze. Skoro nawet duże firmy często korzystają z usług firm zewnętrznych, to, co mają powiedzieć małe przedsiębiorstwa? No cóż, również dla nich najlepszy w tym wypadku jest outsourcing.

Małe firmy nie są w stanie poświęcić swojego budżetu na zatrudniane specjalistów, dlatego często marketingiem w Internecie zajmuje się “pani Krysia z księgowości”, która co prawda nie zna się na tym, ale skoro szef kazał, to musi się tym zająć. Takie rozwiązanie jest samobójstwem. Przede wszystkim, dlatego, że osoba niewyspecjalizowana w tym zakresie nawet z najlepszymi zamiarami nie da rady stworzyć dobrego marketingu, poza tym mając inne obowiązki w firmie nie może poświęcić na zadania w Internecie wystarczająco dużo czasu.

Zlecenie zadań marketingowych w Internecie firmie zewnętrznej pozwoli odciążyć personel, a ponadto w stosunkowo krótkim czasie może przynieść znaczne korzyści, ponieważ osoby w wyspecjalizowanych agencjach są biegłe w marketingu internetowym, wiedzą gdzie i jakie wpisy umieszczać, aby przyniosły one wymierne korzyści.

Finansowe korzyści

Agencja E-MarketingowaDo tej pory niewiele firm w Polsce zlecało zadania marketingu w Internecie firmom zewnętrznych, należy także podkreślić, że wiele z firm wcale nie widziało potrzeby zaistnienia w Internecie ich marketing opierał się głównie na bilbordach i reklamach w radiu oraz telewizji.

Obecny postęp uświadamia niemalże wszystkich o konieczności prowadzenia działań marketingowych w Internecie, a dodatkowa kiepska sytuacja gospodarcza zmusza instytucje do szukania oszczędności, a biorąc pod uwagę koszty utrzymania własnego zespołu zajmującego się marketingiem w Internecie, a zlecenie tego typu zadań agencji dość szybko staje się jasne, że taniej jest zlecić wszelkie tego typu zadania firmie zewnętrznej.

Oszczędności płyną nie tylko z faktu braku konieczności bezpośredniego zatrudniania specjalistów od PR’u, informatyków, czy też grafików w firmie, ale także z braku konieczności utrzymania dodatkowych pomieszczeń, komputerów, skanerów i wszelkiego rodzaju innych sprzętów, które są niezbędne do tworzenia dobrych kampanii marketingowych w Internecie.

Problemy outsourcingu

Problemy outsourcingu pojawiają się zwykle jedynie po stronie dostawcy usługi, czyli agencji marketingowej, której zleca się wykonanie zadań marketingowych w Internecie. Podstawowym problemem jest brak wiedzy na temat firmy, której marketing został jej powierzony, należy poświęcić sporo czasu, aby zgromadzić wystarczająco dużo wiedzy na temat danej instytucji, a w tym z kolei często przeszkadza brak zaufania i chęci dialogu ze strony zleceniodawcy.

W celu przełamania tej niechęci specjaliści z agencji niejednokrotnie muszą spotykać się ze zleceniodawcą i tłumaczyć, dlaczego tak ważne jest utrzymywanie stałego dialogu pomiędzy instytucjami. Z czasem, gdy rola kontaktu jest już jasna dla obu stron, współpraca przychodzi znacznie łatwiej, a zespół zajmujący się zadaniami marketingowymi w Internecie traktowany jest niemalże jak wewnętrzny oddział firmy.

Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ przy tak bliskich kontaktach specjaliści z agencji doskonale wiedzą, jakie cele mają wyznaczone, a w razie jakichkolwiek sytuacji kryzysowych są oni na bieżąco informowani o problemach i mogą naprawdę szybko reagować na zmiany. Takie działania mogą uchronić wizerunek firmy przy każdej, nawet bardzo ciężkiej sytuacji.

Autorem artykułu jest serwis https://www.businessweb.pl zajmujący się kompleksowym marketingiem internetowym.

1 komentarz

  1. Murarz pisze:

    Bardzo mnie interesuje temat kryptowalut i staram się czytać wszystko, co dotyczy zarabiania na giełdach czy trzymaniu konkretnej waluty. Na https://www.kryptoporadnik.pl/bitmex-kryptowaluty-z-dzwignia-do-100x/ znalazłem ciekawy poradnik z wieloma cennymi wskazówkami. Jeśli ktoś dopiero zaczyna swoją przygodę z inwestowaniem w waluty, naprawdę warto zapoznać się z tym poradnikiem. Myślę, że nawet osoby doświadczone znajdą dla siebie sporą dawkę nowej wiedzy.

Pozostaw odpowiedź Murarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *