Własna strona internetowa czy reklama w mediach? Czyli kilka porad marketingowych

online-shopping-940x627

Programiści zajmujący się taką profesją, jak projektowanie stron internetowych najczęściej oferują swoje usługi, właśnie poprzez internet. Samo projektowanie stron może odbywać się wyłącznie przez internet, lub z uwzględnieniem osobistej wizyty klienta w firmie, która robi strony internetowe. Jeśli kontakt jest wyłącznie przez internet (np. mailowo), klient może zamieszkiwać np. w mieście Gdynia, a firma może mieć siedzibę w innym mieście, np. takim jak Rumia, czy Reda. Może być także usytuowana w Krakowie, czy nawet za granicą naszego kraju. Internet jest narzędziem globalnym i nie ma tu znaczenia miejsce siedziby firmy wykonującej zlecenie, czy miejsce zamieszkania zlecającego. To bardzo atrakcyjne rozwiązanie.

Reklama w mediach, czy w internecie?

Wszystko zależy od tego, na co kogo stać. Jak wiadomo, reklama w mediach może być znacznie droższa, niż ta optymalnie przeprowadzona w internecie. Efekty takich reklam mogą być jednak bardzo różne. Media mają większą siłę przebicia. Ludzie wciąż oglądają telewizję, słuchają radio, czy też kupują gazety. Choć to ostatnie – to już znacznie mniej, niż kiedyś. Ale media – to nie tylko telewizja, radio, czy prasa. Poza tym te wcześniej wspomniane „twory”, także istnieją w internecie i mają się zupełnie dobrze.

Publikacje o serialachWykorzystanie ich do marketingu może być znacznie tańsze, niż to tradycyjne. Do internetowych mediów można zaliczyć wszelkiego typu portale społecznościowe, mogące pochwalić się milionowymi wejściami na konkretne konta. Oczywiście, taka popularność wymaga wiele pracy i poświęceń, ale jeśli już się ją osiągnie, stacjonarne media mogłyby w ogóle nie istnieć. Każda firma może nawiązać współpracę w mediach internetowych i skutecznie reklamować tam swoje towary, czy usługi.

W przypadku firmy zajmującej się projektowaniem stron internetowych, taka forma marketingu jest nawet bardziej polecana, niż w mediach stacjonarnych, ponieważ jest znacznie tańsza, a może dotrzeć do większej ilości ludzi. Trzeba pamiętać, że internet – to zjawisko globalne, w przeciwieństwie do siły nadajników TV, czy radio. Także trudno się spodziewać, aby nasza reklama w lokalnej gazecie mogą dotrzeć do klienta np. za oceanem. Chyba, że ktoś tę gazetę mu zawiezie i na dodatek przetłumaczy na jego język.

Marketing zawodowy

Generalnie jest tak, że firmy zajmujące się tworzeniem stron internetowych mają własne strony, na których oferują swoje usługi. Byłoby niepoważne, aby takiej strony nie posiadały. Ale, jeśli już zajmują się tą profesją, ich strona powinna być przede wszystkim czytelna. Co to znaczy?

Każdy klient wchodzącyna taką stronę spodziewa się większych udogodnień, niżby znalazł je na innych stronach. W końcu firma przez niego odwiedzana zajmuje się tym, co on właśnie ogląda. Zwraca więc uwagę na wszystkie szczegóły, szuka ewentualnych błędów, niedociągnięć, czy ocenia kwestię czytelności strony. Na żadnej innej stronie tak się nie zachowuje, dlatego sama strona takiej firmy musi być wręcz doskonała.

Więcej informacji na temat promocji własnej strony uzyskasz na stronie projektowanie i tworzenie stron Rumia, Gdynia, Reda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *