Ciekawe pomysły na prezent firmowy

3d-pen

Firmy prześcigają się w wymyślaniu kampanii reklamowych, które sprawią, że klienci zaczną nadciągać drzwiami i oknami. Bardzo dobrym sposobem na utkwienie w pamięci jest podarowanie małego gadżetu firmowego. Definicja mówi, że powinien być potrzebny klientowi w dowolnym celu, mały i poręczny, ale jednocześnie z widocznym logiem firmy. Dlatego, na każdych targach czy wystawach znajdzie się wiele firm rozdających swoje gadżety.

Ale to już było…

Długopisów, smyczy, breloków i cukierków jest całe zatrzęsienie. Każdy rozdaje te produkty. Jeden podobny do drugiego, niczym się nie wyróżniający gratis, który jest wciskany w rękę każdemu przechodniowi. Nie tędy droga do sukcesu. Klienci wymagają indywidualnego spojrzenia świat, czegoś nieszablonowego, niespotykanego wcześniej. No właśnie – tylko czego? Przed decydującą burzą mózgów, warto wykonać szybką analizę potrzeb i możliwości firmy. Najważniejszy czynnik to cena. Drugim jest rodzaj klienta, do którego chce się trafić. Przy małej liczbie odbiorców można pozwolić sobie na wyższy koszt pojedynczego gadżetu. Wpychając zakupione drobiazgi w ręce każdemu, liczy się jak najniższy koszt jednostkowy. Nie bez znaczenia jest również sam profil przedsiębiorstwa. Warto, by podarek jak najbardziej kojarzył się z usługami oferowanymi przez firmę.

Małe drobiazgi

I tak, zostawiając w spokoju wszechobecne długopisy, można zdecydować się na kilka gadżetów. Firmy, które zajmują się finansami mogą rozdawać małe świnki skarbonki. Wykonane z gipsu są bardzo tanie, a dodając do nich malutkie opakowanie farbek i pędzelek, można być pewnym, że zapewnimy dziecku klienta sporo chwil radości. Firmy branży IT mogą zakupić dość standardowe podkładki pod mysz lub, przykładowo, małe opakowanie płynu do czyszczenia ekranów w opakowaniu z logiem przedsiębiorstwa. Motoryzacja może rozdawać osłony przeciwsłoneczne na okna samochodów albo ciekawe figurki do przyczepiania na przednim panelu auta. Dość standardowe stają się również odświeżacze do powietrza w formie zawieszek. Ten pomysł na gadżet jest wyjątkowo dobry, warto więc rozważyć ten pomysł. Biura podróży mogą skupić się na autentycznych kartkach pocztowych z egzotycznych miejsc, a handlarze meblami na małych poduszkach, które można spokojnie położyć na wymarzonej kanapie. Pomysłów na drobiazgi jest całe mnóstwo. Najważniejsze, by były choć odrobinę potrzebne i pomysłowe. Ludzie o wiele lepiej będą kojarzyć firmę, która wykazała się innowacyjnością w tym względzie.

Podarunki biznesowe

Podarunki, które planuje się dać klientowi biznesowemu powinny być dobrane z wyższej półki. Nie warto oszczędzać na nich, jeśli ma to pomóc w podpisaniu intratnego kontraktu, który przyniesie duże zyski. Pomniejszym partnerom wystarczy elegancki kalendarz na ścianę lub notatnik. Logo firmy powinno być umieszczone na takich gadżetach, ale ich widoczność niech będzie o wiele mniejsza. Darmowa reklama wisząca u kontrahenta nie jest celem, który należy osiągnąć. W przypadku większych klientów, którzy tego typu prezenty mogą sprawić sobie sami, należy zaprezentować podarunek o większej wartości, który będzie kojarzył się z firmą, ale nie w sposób dosłowny. Może być to aktówka lub karnet do masażysty. Oczywiście, nie wolno umieszczać na takich podarunkach loga. Kontrahentowi wystarczy sama wiedza, od kogo otrzymał prezent. Takie gesty potrafią pomóc w zaprezentowaniu się w oczach klienta oraz dopiąć na ostatni guzik wymarzony kontrakt. Podkreślają, że ważna jest sama osoba partnera, a nie tylko biznes.

Burza mózgów

Pomysły dotyczące gadżetów niech powstają na zasadzie burzy mózgów. Warto, by każda zainteresowana osoba w firmie mogła podzielić się swoim zdaniem. Jeśli warunki nie pozwalają porozmawiać z każdym z osobna, niech będzie to ankieta. Czasami koncepcja zwykłego, szeregowego pracownika potrafi zaskoczyć wielkich myślicieli przedsiębiorstwa. W ten sposób można zyskać dwukrotnie – niespotykanym nigdzie indziej gadżetem i niesamowitym zmotywowaniem osoby, której firma zawdzięcza pomysł.

Ciekawe pomysły na gadżety firmowe opisał dla nas pracownik sklepu ultra-elektro.pl posiadający w swojej ofercie nowatorski długopis 3D mogący być świetnym pomysłem na prezent firmowy dla klienta VIP. 

1 komentarz

  1. Maciej Kaczmarek pisze:

    Ostatnio bardzo modne są wszelkiego rodzaju nowoczesne gadżety. Widziałem nawet pendrive w kształcie maskotek albo zwierzątek. Wpadłem na pomysł, żeby moim dobrym klientom podarować takie pamięci USB ale w kształcie karty kredytowej która spokojnie zmieści się w ich portfelach. Zamówię je chyba na usbprezent ponieważ mają dobre ceny i ciekawe wzornictwo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *