Do kogo mogę dotrzeć dzięki sprzedaży na Amazon?

Decydując się na sprzedaż na Amazon, przeniesienie lub otworzenie swojego biznesu na tej platformie, otwieramy się na rynek liczący miliony potencjalnych klientów. W Europie w dużej mierze będą to klienci z: Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii.

Wszystkie witryny dostępne są z poziomu jednej subskrypcji sprzedawcy. Większy rynek oznacza jednak nie tylko więcej klientów, ale także ogromną konkurencję. Na platformie Amazon mamy do czynienia z ponad 3,6 milionami aktywnych sprzedawców. Jak skutecznie zwiększać sprzedaż na platformie Amazon?

Przeprowadź skrupulatne badania rynku

Przede wszystkim trzeba skonfrontować swoje pomysły z rzeczywistością. Czy produkty, które chcemy zaoferować, są wystarczająco oryginalne i interesujące dla międzynarodowej publiczności? Warto przeanalizować, co sprzedaje się na Amazonie i czy jesteśmy w stanie przebić oferty konkurencji. Być może uda nam się znaleźć na platformie niszę – produkt, którego jest mało lub jest on złej jakości, pomimo wyraźnie wysokiego zapotrzebowania? Dobry plan wymaga odpowiedniego przeanalizowania wszystkich tych kwestii, a nasz produkt stanowi naszą kartę przetargową. Zanim zainwestujemy w produkty, koniecznie przeprowadźmy analizę rynku.

Co sprzedawać na platformie Amazon?

Ile ludzi, tyle pomysłów na produkty. Wyróżnia się pięć rodzajów sprzedaży na Amazon, możemy:

– być bezpośrednimi producentami swoich produktów,

– kupować produkty od dystrybutorów i sprzedawać je na Amazonie z wyższą marżą,

– prowadzić sprzedaż hurtową poprzez tę platformę,

– realizować sprzedaż poprzez dropshipping,

– sprzedawać produkty własnoręcznie robione.

Każda z możliwości ma swoje wady i zalety, żadna nie stanowi gotowego planu na gwarantowany sukces. Ważne jest przede wszystkim, aby nie duplikować jeden do jednego działań konkurencji – nasz produkt musi pozytywnie wyróżniać się w gąszczu ofert na platformie. Jeśli nie zachęca on swoją niską ceną, to powinien przekonywać wysoką jakością lub oryginalnością wykonania. Nie da się jednak ukryć, że produkt to nie wszystko – przede wszystkim na Amazonie trzeba stosować się do wewnętrznych zasad platformy. Co to oznacza?

Jak wybić się na platformie Amazon?

Jako początkujący sprzedawca jesteśmy na bardzo słabej pozycji, ponieważ nasze konto jest dla potencjalnych klientów jak biała karta. Bez komentarzy i ocen klientów trudno zachęcić kogoś do podjęcia ryzyka – co stanowi paradoks. Jak więc zachęcić klientów do składania zamówień, by interes mógł ruszyć?

Jest wiele sposobów na to, by nasze oferty pokazywały się klientom wyżej po wpisaniu hasła do wyszukiwarki, jednak wiele z nich jest kosztownych lub czasochłonnych. Między innymi trzeba nauczyć się odpowiednio komponować tytuły i opisy produktów, by znajdowały się tam słowa kluczowe. Przydaje się tutaj znajomość SEO. Jeśli nie mamy czasu, by studiować regulamin i zasady działania platformy, możemy skorzystać z oferty firmy, dla której Amazon to codzienność.

Więcej informacji znajdziesz na https://www.nethansa.com/pl/blog/dlaczego-warto-zaczac-sprzedaz-na-amazonie-w-2020-roku/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *