Jak sprzedają Millenialsi?

W społeczeństwie przyjmuje się, że Millenialsi to osoby urodzone w latach 1980-2000, inaczej pokolenie Y, równie często nazywane od słowa connected(ang. połączeni) mianem generacji C. Mimo, że niektórzy już jakiś czas temu wkroczyli na rynek pracy, to nadal dla wielu pracodawców są prawdziwą zagadką.Co ich cechuje? Jak odnajdują się w sprzedaży? O tym poniżej.

O Millenialsach słów kilka

Urodzili się w czasach rewolucji technologicznej, stąd też świetnie odnajdują się w cyfrowym świecie. Odważnie kroczą przez życie i nie boją się nowych wyzwań. Nie potrafią żyć bez swojego przenośnego źródła połączenia do sieci, czego dowodzą badania Odyseja Public Relations i Mobile Institute. Z raportu wynika, że 66% młodszych i 60% starszych Millenialsów na co dzień korzysta ze smartfona.

Co wyróżnia nowe pokolenie w sprzedaży?

Przede wszystkim ich otwartość i duża potrzeba socjalizacji z innymi. W dzisiejszych czasach klienci nie chcą mieć wrażenia, że usilnie próbuje się im coś sprzedać – gdy tylko wyczują taką intencję, od razu się wycofują. Zamiast tego wolą by im doradzano i właśnie w tej roli świetnie odnajduje się pokolenie Millenialsów. Nie jest to jedyna zaleta tej grupy – dobrze odnajdują się w świecie technologii, dzięki czemu potrafią wykorzystać nowoczesne narzędzia w sprzedaży oraz marketingu.

Branża e-commerce to dla nich chleb powszedni, robią mnóstwo zakupów online, nic nie stanowi dla nich zagadki. W tym obszarze mają zdecydowanie większe doświadczenie niż przedstawiciele starszych pokoleń i potrzebują mniej czasu, aby przyswajać jakiekolwiek nowinki.

Cechuje ich łatwość w nawiązywaniu nowych kontaktów i potrafią być bardzo relacyjni – przekłada się to na osiąganie lepszych wyników sprzedażowych, ponieważ tworzą więź z klientem. Duża część z nich preferuję komunikację w środowisku cyfrowym, przy pomocy takich narzędzi jak video komunikatory czy livechat’y.

Rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój

W swojej karierze zawodowej, na piedestale stawiają możliwość ciągłego rozwoju. Jeśli pracodawca nie oferuje zbyt wielu możliwości poszerzania horyzontów to istnieje ryzyko, żereprezentant tego pokolenia po prostu będzie szukał nowej pracy. Istotna jest dla nich swoboda i benefity pozapłacowe. Nie przywiązują się do jednego pracodawcy i szukają najlepszej ścieżki rozwoju kariery. Liczą się dla nich szkolenia sprzedażowe i nie tylko. Cenią doświadczenie swoich przełożonych, ale potrzebują możliwości wykazywania się. Jak zatem sprzedają? Łączą nowoczesne technologie oraz kompetencje miękkie, co w ich przypadku stanowi idealny przepis na sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *