Konsulting dla firm to metodyczna i wielostronna analiza sytuacji klienta, która polega na opracowaniu jak najbardziej optymalnych działań wyjścia z konkretnej, najczęściej niekorzystnej sytuacji. Konsulting to również przekazywanie najbardziej istotnych postaw i metod, wiedzy i przede wszystkim umiejętności, które mają służyć naprawia, rozwojowi i optymalizacji działań w firmie Klienta, stając się dla niego bardzo dużym wsparciem.
Wreszcie konsulting to nic innego jak pomoc klientowi we wdrożeniu zaplanowanych działań w praktykę codzienności – w praktykę strategicznego i codziennego funkcjonowania firmy. Dlaczego wyjaśniamy tę kwestię? Z prostego powodu – dlatego, że konsulting to jedna z usług, które zaczynają cieszyć się coraz większą popularnością wśród firm, zarówno tych mniejszych, średnich jak i dużych przedsiębiorstw.
Czemu konsulting zawdzięcza tak dużą popularność?
Powodów jest wiele, ale jeśli wybrana jest w tym celu odpowiednia firma, to najbardziej istotny jest fakt, iż można zdobyć naprawdę wiele kluczowych informacji i zbudować wiedzę, która może pomagać nam przez bardzo wiele lat.
Oto najważniejsze powody, dla których warto zdecydować się na konsulting w firmie:
- analiza – analizuje się to, co w firmie nie zadowala szefa oraz pracowników oraz podstawowe cele. Chodzi o to, aby była to rzetelna, głęboka, trafna i twórcza analiza mająca na celu efektywne wybór strategii oraz zaplanowanie jak najbardziej optymalnego rozwiązania.
- działanie twórcze – ma na celu przede wszystkim tworzenie hipotez dotyczących zrozumienia sytuacji oraz potrzeb, jak i wymyślanie opcji rozwiązań. Istotne jest też tworzenie warunków i angażowanie tych ludzi, którzy są potrzebni do tego, aby twórcze myślenie przekształcić w efektywne i przede wszystkim skuteczne działanie.
- akceptacja – istotne jest zaakceptowanie faktu, że mimo wiedzy jak i doświadczenia jakie się posiada, czasami po prostu niezbędna jest pomoc z zewnątrz.
- partnerstwo – istotna jest współpraca pomiędzy klientem i konsultantem w analizie całej sytuacji firmy, w tworzeniu propozycji rozwiązań jak i oczywiście och wdrażaniu.
Najbardziej istotną kwestią jest jednak odpowiedzialność – dotyczy ona rzetelności i skuteczności zastosowanych metod konsultingu po to, aby dawały one skutek nie tylko szybki, ale przede wszystkim efektywny. Same metody również są nie bez znaczenia – mają na celu pomoc w zrozumieniu co właściwie się dzieje oraz znalezienie najlepszych rozwiązań dla konkretnego przedsiębiorstwa.
Artykuł powstał we współpracy z akademiasokrates.pl
Ciekaw bardzo jestem, czy zdarzają się sytuacje, w których klient nie chce się zgodzić na to co proponuje konsultant lub nie podobają mu się wyniki analizy. Co w takiej sytuacji robi konsultant? Próbuje dojść do porozumienia, czy akceptuje fakt, że klient opiera się zmianom?