Linkedin Ads – potencjał, ograniczenia i możliwości

Linkedin Ads to program reklamowy LinkedIn, wiodącej na świecie profesjonalnej sieci społecznościowej. Oficjalnie uruchomiony jeszcze w 2005 roku, w związku z wprowadzeniem pierwszego formatu reklamowego, LinkedIn Ads przez wiele lat daleki był od bogactwa funkcji internetowych programów reklamowych, takich jak Facebook Ads, czy Google Ads, również ze względu na pewne ograniczenia strukturalne, takie jak jak brak możliwości śledzenia konwersji, kryteria profilowania geograficznego, które nie są w żaden sposób ograniczone.

LinkedIn Ads, w przeciwieństwie do innej płatnej usługi, LinkedIn Sales Navigator, jest narzędziem reklamowym online, podczas gdy drugie jest bardziej narzędziem do poszukiwania, sprzedaży i docierania do potencjalnych klientów. Lata mijają i od 2019 roku wraz z wprowadzeniem nowego Campaign Managera reklama na LinkedIn zmienia się wraz z wprowadzeniem nowoczesnej platformy do tworzenia kampanii w oparciu o cele lejka sprzedażowego (podobnie jak dzieje się to w Facebook Ads, e Google Ads ) oraz przywrócenie możliwości śledzenia konwersji.

Ale przejdźmy krok po kroku i zacznijmy szczegółowo omawiać, dlaczego i jak reklamować się na LinkedIn. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak reklamować się na Linkedin, odsyłam Cię do tej strony: https://www.znajdzreklame.pl/reklama-linkedin, gdzie znajdziesz wszelkie niezbędne informacje.

Reklama na Linkedin – jak zacząć?

W kilku wierszach powyżej wspomnieliśmy, że LinkedIn nie był w przeszłości najnowocześniejszym programem reklamowym online i jak sytuacja zmieniła się od kilku ostatnich lat. Odkładając na bok ewolucję, zobaczmy, dlaczego warto reklamować się na LinkedIn.

Zacznijmy od mocnych stron: LinkedIn może pochwalić się milionami członków, z czego 1/3 to decydenci, czyli profile zdolne do podejmowania decyzji zakupowych w firmach. Pomijając udział w rynku, który nie dorównuje Facebookowi – ale nadal jest znaczący, prawdziwym liderem LinkedIn Ads są unikalne opcje profilowania dla B2B, na podstawie których można powiedzieć, że reklama LinkedIn jest potwierdzona jako skuteczne narzędzie marketingu B2B. Generowanie leadów w B2B, szczególnie dla firm ukierunkowanych na strukturyzowane firmy w określonych sektorach.

Cele LinkedIn Ads

Przede wszystkim świadomość marki – jak można się domyślić, jest to cel mający na celu zwiększenie oglądalności posta w celu pracy nad świadomością, rozgłosem produktu lub usługi. Natomiast generowanie leadów to pierwszy cel fazy konwersji i moglibyśmy go nazwać kuzynem Facebook Advertising Lead Ads, z którym dzieli się, po kliknięciu wezwania do działania. Są też konwersje na stronie, które podobnie jak cel Facebook Advertising o tej samej nazwie, optymalizują szanse na konwersję, którą można stworzyć w ramach kampanii lub w Zasobach konta i która może być śledzona dzięki dedykowanemu fragmentowi kodu, który umożliwia śledzenie konwersji i remarketingu dzięki utworzeniu dopasowanych odbiorców.

Z całą pewnością Linkedin to platforma, którą warto zainteresować się bliżej – bo ma sens i potencjał, zwłaszcza w zakresie B2B.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *