Pierwszym krokiem do przekształcenia swojego hobby rzemieślniczego w firmę z rękodziełem jest coś, co jest dość oczywiste – zacznij traktować to jak biznes. Ale w praktyce, co to tak naprawdę oznacza?
Jest kilka niezbędnych kroków, które musisz podjąć. Oczywiście potrzebujesz nazwy dla swojej nowej firmy. Zacznijmy jednak od spojrzenia na sedno nowej działalności: czy powinieneś mieć jednoosobową działalność gospodarczą, założyć, zarejestrować spółkę osobową lub spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością?
Aby dowiedzieć się więcej o korporacjach, spółkach i innych błędach prawnych, które ludzie często popełniają przy zakładaniu małej firmy, porozmawiaj z ekspertem, a na pewno zgrabnie poprowadzi Cię przez cały proces jak otworzyć sklep z rękodziełem w pełni legalnie.
Grupa docelowa – czyli kto?
Teraz, gdy już zadbaliśmy o najistotniejsze szczegóły biznesowe, porozmawiajmy o czymś jeszcze bardziej zabawnym – jak dać fantastycznym klientom to, czego chcą. Klienci sklepów z rękodziełem nie szukają masowo produkowanego przedmiotu, który mogliby odebrać bezceremonialnie w sklepie z dużymi pudełkami po obniżonej cenie. Zamiast tego szukają unikalnych, oryginalnych elementów od prawdziwych rzemieślników, z którymi mogą się skontaktować. I to jest niesamowite.
Kupują od ciebie, ponieważ wolą kupować unikalne rzeczy, bezpośrednio od osoby, która je zrobiła. Nie utrudniajcie im poznania tego, co was inspiruje.
W tym celu oto, co możesz zrobić, aby dać przyszłym klientom to, czego chcą. Zacznij od opracowania własnej tożsamości marki. Jako profesjonalny rękodzielnik obejmuje to prezentowanie się jako oblicze firmy, a także wybranie nazwy samej firmy.
Jeśli znajdziesz w Google hasło „jak nazwać swoją firmę rzemieślniczą”, znajdziesz mnóstwo wyników z listami potencjalnych nazw firm. Problem polega na tym, że każdy inny niedoszły przedsiębiorca w Google szuka tych samych sugestii dotyczących nazw.
Jak wybrać nazwę dla sklepu z rękodziełem?
Teraz wiesz, że konsumenci szukają wyjątkowych towarów od unikalnych osób, więc te ogólne sugestie dotyczące nazwy po prostu nie są dobre. Podając nazwę firmy, pamiętaj o tym, co czyni Ciebie – i Twoje rzemiosło – wyjątkowymi. Jaka jest ich istota, ich osobowość? Następnie upewnij się, że twoja nazwa zawiera tę esencję.
Zalecamy rozpoczęcie wyszukiwania nazwy firmy od rozważenia tego, co chcesz przekazać, a następnie przeprowadzenia burzy mózgów z uwzględnieniem tych wytycznych. I bez względu na to, jaką wybierzesz nazwę, upewnij się, że pomaga konsumentowi poznać – i zapamiętać – kim jesteś.
Wesprzyj ciężką pracę, którą wykonałeś, tworząc świetną, unikalną nazwę firmy i musisz się upewnić, że Twoja tożsamość marki jest widoczna, dzieląc się nią z potencjalnymi klientami w Twojej witrynie. Zgadza się – potrzebujesz strony internetowej … i logo. Ale to temat na później.
Na razie wiedz, że twoja przyszła strona internetowa będzie potrzebowała strony „O”, która podzieli twoją historię jako rzemieślnika, informacje o twoich kwalifikacjach, historię twoich produktów i wszelkie inne unikalne dziwactwa, które są dla ciebie ważne.