Systemy CRM – czym są i jak mogą pomóc twojej firmie?

CRM to proces. Pomyśl o wszystkich punktach kontaktu klienta z Twoją firmą. Najpierw widzą Twój marketing, a potem kontaktują się ze sprzedażą. Możesz mieć zespół wdrożeniowy. Potem przychodzi zdobycie klienta, zarządzanie kontem, obsługa klienta i tak dalej. To dużo kontaktu z wieloma różnymi ludźmi. CRM, w skrócie, to proces śledzenia wszystkich tych kontaktów i uczynienie go tak skutecznym, jak to tylko możliwe.

Skuteczny proces CRM – jaką daje wartość?

Wdrożenie skutecznego procesu CRM do firmy oznacza, że każdy pracownik rozmawiający z klientem ma wszystkie potrzebne mu informacje. Może to obejmować takie rzeczy, jak:

  • historia zakupów,
  • aktualny stan wdrożenia,
  • poprzednia komunikacja,
  • wiele więcej.

Upewnienie się, że cały Twój zespół jest przeszkolony w zakresie sprzedaży CRM, zagwarantuje, że wykorzystają go w pełni. Gwarantuje również, że klient rozmawia z właściwym pracownikiem bez konieczności poruszania się po systemie telefonicznym. Może to oznaczać wydajniejsze fakturowanie, komunikację wielokanałową i planowanie spotkań, w zależności od potrzeb biznesowych.

Więc jaki jest sens tego wszystkiego? Do czego służy CRM?

Ostatecznie sprowadza się to do stworzenia lepszej komunikacji dla potencjalnych klientów i klientów. Teraz, gdy już wiesz, czym jest CRM, przejdźmy do tego, do czego służy i jak Twoja firma może skorzystać z tego, że zdecyduje się na rozwiązanie takie jak wdrożenie Salesforce – jednego z czołowych oprogramowań CRM.

Co to jest oprogramowanie CRM?  Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami to narzędzie do realizacji CRM. To pojedyncza aplikacja, która pomaga zarządzać relacjami z klientami. Dzięki temu każdy etap procesu jest łatwiejszy i bardziej wydajny.

Oto kilka rzeczy, które CRM może dla Ciebie zrobić:

  • Prowadzibazę danych Rwoich klientów (ze zaktualizowanymi informacjami)
  • Śledzi każdą interakcję z każdym klientem
  • Ułatwi wysyłanie e-maili, dzwonienie i SMS-y do klientów
  • Zautomatyzuje komunikację i dalsze działania
  • Zarządza zadaniami i projektami pracowników
  • Tworzyszczegółowe raporty dotyczące Twojego procesu CRM
  • Zintegruje się z innym oprogramowaniem, którego używasz do prowadzenia firmy

Jest też więcej funkcji, ale nie myśl, że CRM to ogromne, nieporęczne elementy oprogramowania, które do działania wymagają wsparcia technicznego i wiedzy na poziomie przedsiębiorstwa. Najlepsze CRM jak wspomniany Salesforce – są proste do wdrożenia i opanowania. Wszystkim tym może zająć się Twój CRM. Jeśli istnieją elementy, w których potrzebujesz innego oprogramowania (takiego jak pakiet wsparcia technicznego lub system monitorowania sukcesu klienta), CRM może się z nim zintegrować i pobrać odpowiednie informacje.

Taka automatyzacja pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu. Mogłoby to zająć setki godzin w ciągu roku. To pieniądze, które oszczędzasz. Nowoczesne systemy CRM to mistrzowie organizacji. Możesz korzystać ze złożonych wyszukiwań, zapisanych widoków, inteligentnych kategorii i skutecznych funkcji wyszukiwania, aby znaleźć dowolną grupę kontaktów.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *