Każdy biznes na pewnym etapie działalności dochodzi do ściany, czyli momentu, w którym nie jest w stanie dalej się rozwijać bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Bez nowych narzędzi i usprawnień w organizacji zaczyna panować chaos (ze względu na zbyt wiele procesów, danych do analizy i niesprawną komunikację wewnątrz przedsiębiorstwa). Rozwiązaniem takich problemów może być wdrożenie systemu CRM. Z czym jednak się to wiąże?
Wdrożenie CRM, czyli sprawny serwis, marketing i sprzedaż
Zacznijmy od korzyści. Nowoczesne, dostępne w chmurze systemy CRM pozwalają zminimalizować wysiłek pracowników związany z wykonywaniem rutynowych zadań. Platforma optymalizuje funkcjonowanie trzech głównych obszarów w organizacji, czyli obsługi klienta, marketingu i sprzedaży. Wdrożenie CRM to może być nawet wykorzystanie sztucznej inteligencji, która zastępuje człowieka w prostych zadaniach, aby handlowcy mogli skupić się na swojej pracy, dział marketingu przygotowywał spersonalizowane i wielokanałowe kampanie przy pomocy jednego narzędzia, a obsługa klientów przebiegała sprawnie i przyczyniała się do ich wyższej lojalności.
Wdrożenie CRM, czyli inwestycja, która szybko się zwraca
Nie warto zastanawiać się, czy wdrożenie CRM jest zasadne. Dla niektórych przedsiębiorstw barierą bywają koszty, ale to tylko pozorny problem. Implementacja systemu CRM to inwestycja, która szybko się zwraca. Wystarczy wspomnieć o wynoszącym 44% wzroście efektywności sprzedaży, 30% szybszej konwersji leadów przy wzroście produktywności działu sprzedaży na poziomie 35%. Tak wyglądają uśrednione doświadczenia przedsiębiorstw, które zdecydowały się na wdrożenie Salesforce – obecnie najpopularniejszej na świecie platformy CRM.
Wdrożenie Salesforce, czyli przykład szybkiego wdrożenia
Przedsiębiorstwa decydujące się na wdrożenie Salesforce, za które na polskim rynku odpowiada firma Craftware (zajmująca się także utrzymaniem i rozwojem platformy), mają do dyspozycji dwie opcje. Jedna z nich to wdrożenie „szyte na miarę”, czyli przygotowywanie narzędzi idealnie dostosowanych do potrzeb i celów biznesowych organizacji. Jednak tego typu wdrożenie CRM nie zawsze jest konieczne. Przy ograniczonym budżecie, a przede wszystkim czasie, lepiej sprawdzi się szybkie wdrożenie Salesforce oparte na gotowych, “pudełkowych” rozwiązaniach. Kluczowe obszary działalności przedsiębiorstwa zyskują narzędzia gotowe do pracy w ciągu kilku tygodni. Zwrot z inwestycji przychodzi więc niezwykle szybko!