Zalety reklamy drukowanej

Zdjecie do artykułu nr 6

Reklama drukowana to jedna z najstarszych form promocji. Więcej lat liczą sobie tylko reklamy głosowe, wykrzykiwane już na ulicach starożytnych miast. W XXI wieku tradycyjne sposoby komunikowania z klientami zostają stopniowo zastąpione przez wykorzystanie nowoczesnych mediów. Mówi się, że Internet wypiera inne media masowe i pod wieloma względami jest to prawda. A jednak poligrafia wciąż ma reklamie sporo do zaproponowania. Jakie są największe zalety stosowania druku w promocji?

Elitarne drukowane treści

Sposoby promowania produktów oraz usług zmieniają się z biegiem lat. Zaledwie w ciągu ostatniej dekady pojawiło się wiele nowych pomysłów na reklamę, nawiązywanie oraz podtrzymywanie kontaktów z klientami. Reklamodawcy nie rezygnują jednak z reklamy drukowanej. Zdają sobie bowiem sprawę, że tradycyjna prasa wciąż postrzegana jest w znacznym stopniu jako medium elitarne. A wrażenie to wzmacnia się wraz z upowszechnieniem Internetu. Ten ostatni jest dostępny praktycznie dla każdego. Jakość publikowanych w nim treści jest jednak często wątpliwa, z czego konsumenci zdają sobie sprawę. Tymczasem po gazetę sięgają na ogół ludzie szukający wiarygodnych informacji. Umieszczone obok nich materiały reklamowe też zyskują, wydając się wartościowszymi. Poza tym o ile okienko z reklamą w sieci można szybko zamknąć, to grafikę w gazecie dostrzega się kątem oka podczas lektury tekstu. Taka reklama często jest bardziej opłacalna, ponieważ czasopisma są przeglądane przez wiele osób. Znajdują się w poczekalniach, a wierni czytelnicy przechowują je z uwagi na znajdujące się tam rzetelne materiały. Nawet po dłuższym czasie mają zatem kontakt z materiałem promocyjnym.

Reklama w postaci gadżetów

Poligrafia przydaje się reklamodawcom także jako metoda tworzenia gadżetów reklamowych. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj świat marketingowy bez takich prezentów. Wręczane klientom i pracownikom są niezwykle efektywnym sposobem promocji. Wcześniej jednak trzeba je odpowiednio przygotować, poprzez naniesienie nazwy firmy, jej danych kontaktowych czy logo na wybrany produkt. W zależności od jego wielkości, a przede wszystkim faktury, dobierana jest odpowiednia metoda druku. Przykładowo za stworzenie tak popularnych długopisów firmowych odpowiadają tamponiarki. Druk tamponowy świetnie sprawdza się tam, gdzie potrzeba precyzji oraz wysokiej rozdzielczości.

Reklama na dużą skalę

O wyeliminowaniu reklamy zewnętrznej dużo mówi się w dużych miastach. Faktycznie, liczba i zagęszczenie banerów często uniemożliwiają potencjalnym odbiorcom kontakt ze wszystkim umieszczonymi na ich drodze reklamami. Firmy nie rezygnują jednak z tej formy promocji. A banery i coraz bardziej udziwnione billboardy pojawiają się nagminnie w dużych skupiskach ludzi, przy autostradach i innych często uczęszczanych szlakach komunikacyjnych. W przygotowaniu takiego materiału promocyjnego tamponiarka raczej się nie sprawdzi. Poligrafia oferuje natomiast kilka efektywnych rodzajów wielkoformatowego druku cyfrowego.

1 komentarz

  1. Lucek pisze:

    Szukacie fajnych, eleganckich i naprawdę przydatnych power banków? Na energosolar.pl można znaleźć naprawdę fajne rozwiązania, które sprawdzą się jako prezenty dla klientów czy kontrahentów. Power bank nie tylko przydaje się do ładowania telefonu, ma też sporą powierzchnię, którą można wykorzystać promocyjnie i reklamowo. W mojej firmie ostatnio pojawiły się takie power banki jako prezenty dla klientów i cieszą się naprawdę sporym zainiteresowaniem.

Pozostaw odpowiedź Lucek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *