Jak wybrać najlepszą nazwę dla swojej firmy?

naming-a-business

Przedsiębiorcy często mają problem, gdy przychodzi pora na to, by znaleźć idealną nazwę dla swojej firmy. Ten przewodnik pomoże ci wybrać odpowiedni brandingowy znak towarowy i przyjazną do zapamiętania, rozpoznawalną nazwę.

Nadawanie nazwy swojej firmie może być stresujące. Chcesz wybrać nazwę, która będzie ponadczasowa i, jeśli będzie to możliwe, taką która ucieleśnia zarówno wartości, jak i cechy wyróżniające Twoją firmę. Jednak tworzenie długich list propozycji nazw pochodzących od przyjaciół i rodziny może powodować różne rezultaty. Alternatywnie firma brandingowa może zadać ci pytania, aby dowiedzieć się więcej o twojej firmowej kulturze i tym, co jest w niej unikalne – dotyczy to rzeczy, które chcesz przekazać konsumentom. Jednak wiadomo – skorzystanie z tego typu fakt faktem – może kosztować. Na początku jednak się zastanów…

Chcesz się wyróżniać?

To pytanie wydaje się to proste. Kto nie chciałby się wyróżniać? Ale jak się okazuje – nie zawsze jest to takie jasne i niektórzy wybierają bardziej zachowawcze i bezpieczne rozwiązani jak Lidl którego nazwa pochodzi od Nazwa sieci pochodzi od nazwiska Ludwiga Lidla, emerytowanego nauczyciela, a inni jak np. Biedronka idą o krok dalej i swoją nazwą kojarzą się całkiem inaczej. Sęk w tym co ostatecznie lepiej brzmi: gazetka promocyjna lidl czy gazetka promocyjna biedronka?

Jak się okazuje – w większości przypadków marki chcą się wyróżniać i to jest lepsze podejście, jeśli spojrzymy na długoterminowe cele. Większe przedsiębiorstwa mogą również kończyć ze słabymi nazwami, ale z innego powodu. Oni nie poświęcają zbyt wiele pieniędzy i czasu na sprawdzenie nazwy np. aby upewnić się, że nikogo nie obrazi i że każdy ją rozumie – dlatego duże firmy często mają opisowe i nudne nazwy. Lepiej żebyś nie dołączył do tego grona!

Jak najlepiej nazwać swoją firmę? Wykorzystując lingwistyczne sztuczki!

Jako mała firma, prawdopodobnie jesteś skromniejszy w wyborze nazw. Oto kilka sposobów na włączenie tego instynktu pozwalającego na znalezienie fajnej nazwy.

Mocna nazwa powinna być prosta – łatwa jeśli chodzi o pisownię i wymowę dla początkujących i mająca znaczenie dla odbiorców, a nie tylko dla Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem, kiedy musisz wyjaśnić nazwę marki lub przeprosić za to że ktoś jej nie rozumie – po prostu dewaluujesz swoją markę.

Unikaj używania polskich znaków w nazwie firmy – taki zabieg jest dość ryzykowny. Poza tym koniecznie też zawczasu zastanów się nad domeną. Nie ulega wątpliwości, że proste słówka, a zwłaszcza pojedyncze słowa w języku angielskim, są trudniejsze do znalezienia, ale eksperci twierdzą że w istocie warto się postarać i właśnie na takie zwrócić uwagę np. zastanawiając się jak przekształcić nazwę firmy w domenę przyjazną dla wyszukiwania i łatwą do zapamiętania.

W erze internetu nie chcesz, aby nazwa była inaczej pisane inaczej niż się to słyszy. Ludzie w takim przypadku nie będą mogli Cię znaleźć w internecie. Poza tym, musisz zdecydować, czy chcesz, aby Twoja domena przechwytywała ogólny ruch w wyszukiwarce, czy chcesz, aby była ona podstawą dla niepowtarzalnej marki. Wszystko zależy od strategii marketingowej i od oczekiwań klientów, którzy próbują Cię znaleźć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>