Biznes po niemiecku – o czym pamiętać pod kątem komunikacji?

Poniższy artykuł skupia się na aspektach komunikacyjnych praktyki biznesowej i przedstawia praktyczne punkty, które należy rozważyć i wykorzystać podczas nawiązywania kontaktu z niemieckim przedsiębiorcą.

W biznesie i miejscu pracy, na froncie domowym i w życiu społecznym wszyscy możemy korzystać z bardziej skutecznych umiejętności komunikacyjnych. Każdy kraj ma swój własny sposób mówienia rzeczy. Ważne jest to, co kryje się za słowami ludzi. Komunikacja między kulturami zaczyna się od podstawowego zrozumienia, że ​​jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich. To, że ćwiczysz pewne kulturowe nawyki lub wzorce, nie oznacza to, że reszta świata również tak robi. Brak rozpoznania i dostosowania się do tej różnorodności kulturowej może oznaczać różnicę między sukcesem a porażką w biznesie.

Głównym kryterium skutecznej komunikacji jest zrozumienie kultury kraju. Kultura zapewnia ramy dla akceptowalnych zachowań, a różnice w ideałach muszą zostać rozpoznane, docenione i docenione, zanim nastąpi jakakolwiek prawdziwa komunikacja. Gesty i style rozmowy mogą się różnić w zależności od kraju – w przypadku Niemiec nie jest inaczej. Tematy i gesty, które możesz uznać za normalne i akceptowalne, mogą być tutaj traktowane jako tabu. Takie błędy w komunikacji mogą mieć poważny wpływ na sukces procesu negocjacji. Podczas gdy Niemcy są krajem niezwykle świadomym kulturowo, mają także oczekiwania, jeśli chodzi o innych, którzy rozumieją swoją kulturę jako niezależny kraj – więc przygotowanie jest koniecznością, jeśli chce się od samego początku budować pozytywny wizerunek.

Aby odnieść sukces jako komunikator międzykulturowy w Niemczech:

  • Pamiętaj, że podczas gdy twoja własna kultura zapewnia akceptowalne ramy dla zachowania i wiary, twoje preferencje i zachowania są kulturowo oparte i niekoniecznie „poprawne” w tej sytuacji.
  • Bądź wrażliwy na szereg zachowań werbalnych i niewerbalnych.
  • Miej otwarty umysł na inne poglądy i sposoby robienia różnych rzeczy.
  • Pamiętaj, że nie ma uniwersalnych gestów.

Poniższa sekcja zawiera informacje na temat problemów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w Niemczech. Koncentruje się na początkowym etapie kontaktu jako ważnym czynniku badanym wraz z zastosowaniem umiejętności komunikacyjnych w praktyce biznesowej w Niemczech. Jeśli chcesz lepiej zrozumieć ten temat może Ci w tym pomóc nawet niemiecki dla dzieci.

Omawiane ogólne praktyki biznesowe będą miały zastosowanie do większości codziennych transakcji biznesowych i sytuacji. Jednak ważne jest, aby pamiętać, że przedstawione zalecenia są wskaźnikami najlepszych praktyk i należy uwzględnić charakterystyczne lokalne zwyczaje, zwyczaje i tradycje podczas prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech.

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne dla Niemców i może mieć naprawdę spory wpływ na wynik relacji biznesowych z niemieckim klientem czy partnerem biznesowym. Istnieje wiele zagadnień komunikacji werbalnej i niewerbalnej, które należy wziąć pod uwagę podczas współpracy z Niemcem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *