Budowanie pozytywnego wizerunku firmy przez usługi faktoringowe

[Artykuł sponsorowany]

Pozytywny wizerunek firmy znacznie ułatwia prowadzenie biznesu. Jeśli jest dobrze postrzegana, o wiele łatwiej zyskuje nowych klientów, otrzymuje korzystne ceny, tym samym więcej zarabiając. Z kolei firma, która w opinii kontrahentów ma negatywny wizerunek, wzbudza nieufność i obawy przed podjęciem współpracy. Dlatego stwierdzenie, że należy budować pozytywny wizerunek firmy dziś jest dla wszystkich oczywistością. O wiele mniej oczywista jest już odpowiedź na pytanie w jaki sposób osiągnąć ten cel. Jedną z metod jest… korzystanie z usług faktoringowych. W jaki sposób faktoring może wpłynąć na postrzeganie przedsiębiorstwa?

Faktoring, a pozytywny wizerunek firmy u klientów

Dzięki usłudze faktoringu przedsiębiorstwo nie musi obawiać się, że płatności nie będą spływać w terminie, bo faktor odkupi faktury, a następnie pomoże w ewentualnej egzekucji należności. Pozornie więc, korzystanie z faktoringu pokazuje brak zaufania dla klientów. Warto jednak spojrzeć na tę kwestię z innej perspektywy. Nie jest to brak zaufania, a raczej świadome zarządzanie swoim biznesem, którego nieodłączną częścią jest dbanie o należności i spłacanie własnych zobowiązań. Korzystanie z faktoringu pokazuje przedsiębiorstwo jako sprawnie zarządzane, a managera lub właściciela – jako osobę zaradną, która z jednej strony chce budować partnerskie relacje z kontrahentami, ale z drugiej dba również o zabezpieczenie swoich interesów. Faktoring, w tym kontekście, zdecydowanie poprawia wizerunek firmy, a także zachęca więcej przedsiębiorstw – zwłaszcza tych, dotrzymujących terminów płatności – do współpracy.

Faktoring ułatwia regulowanie własnych zobowiązań

Faktoring wpływa również pozytywnie na wizerunek firmy wśród przedsiębiorców, wobec których faktorant ma zobowiązania. Dzięki temu, że nie musi czekać na przeterminowane płatności i dokładnie wie, kiedy i w jakiej wysokości spłyną do niego pieniądze. Mówiąc w pewnym uproszczeniu – dzięki lepszej kontroli swoimi należnościami, może lepiej zarządzać swoimi zobowiązaniami. Część z nich może regulować na bieżąco, inne może z kolei odroczyć, mając jednocześnie pewność, że będzie posiadał środki, aby zapłacić za nie w terminie. Rzetelność w płatnościach to jeden z podstawowych czynników wpływających na pozytywny wizerunek firmy wśród innych przedsiębiorców.

Pozytywny wizerunek w oczach instytucji zewnętrznych

Firmy bardzo często są prześwietlane przez banki (na przykład, gdy starają się o kredyt inwestycyjny) i inne instytucje, które oceniają ich sytuację finansową. Faktoring sprawia, że należności spływają w terminie, a firma ma płynność finansową Jej wyniki finansowe wyglądają zdrowo – tym samym, jej wizerunek w oczach organów kontrolnych i innych podmiotów, jest również pozytywny. Dzięki faktoringowi można uniknąć również trafienia na listy dłużników. Firmy nie zawsze z własnej winy trafiają do takich zestawień. Może bowiem zdarzyć się taka sytuacja, że przedsiębiorca chce regulować wszystkie swoje zobowiązania w terminie, ale nie może tego zrobić, bo faktury, które sam wystawia są opłacane bardzo późno lub wręcz po terminie. Sama obecność na takiej liście bardzo negatywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa. Mało potencjalnych partnerów biznesowych zada sobie trud, aby dokładnie sprawdzić przyczyny, z których powodu firma popadła w długi.

Faktoring może pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy!

Powyższe przykłady udowadniają, że faktoring (z przykładową ofertą takiej usługi można zapoznać się pod tym linkiem: https://faktoria.pl/) nie tylko pomaga uporać się z częstym problemem przeterminowanych faktur i osiągnąć lepszą organizację finansów firmy. W praktyce okazuje się, że „efektem ubocznym” korzystania z faktoringu, mogą być także wzrost zaufania do firmy i poprawa jej wizerunku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *