Mądra inwestycja każdego e-sklepu: pozycjonowanie produktów

Kiedy decydujesz się na handel online, liczy się tysiące rzeczy, ale niektóre bardziej niż inne. SEO to jeden z aspektów, których nie można pozostawić improwizacji i które zasługują na strategię. Inwestycja, którą poczynisz w pozycjonowanie swoich produktów, będzie miała wpływ na liczbę odwiedzin, a co za tym idzie, na sprzedaż.

rowadzenie fantastycznego sklepu internetowego z interesującymi i popularnymi produktami w absurdalnie niskich cenach nie przyniesie ci żadnego efektu, chyba że docelowi klienci to znajdą. Strategia SEO dla e-commerce to „pośrednik” służący jako pomost między treścią produktu a klientami, którzy mogą być zainteresowani zakupami w Twoich kanałach.

Gdy jesteś gotowy, aby postawić na strategię dopasowaną do e-commerce, zwróć szczególną uwagę na nasze wskazówki dotyczące SEO e-commerce, aby Twoje pozycjonowanie sklepu internetowego faktycznie miało sens!

Klucze do strategii SEO dla e-commerce

Wybierz słowa kluczowe ostrożnie

Słowo kluczowe to termin związany z opisem produktu, który ułatwia jego identyfikację w wyszukiwarkach. Są to słowa najczęściej używane przez użytkowników, sprzedawców, dystrybutorów i producentów do opisywania danego produktu, ale to nie znaczy, że zawsze są takie same.

Wiele z tych słów kluczowych będzie dość oczywistych, takich jak „buty do tańca”, jeśli sprzedajesz buty, ale ponieważ są one tak często używane, pociągną za sobą dużą konkurencję. Musisz opracować strategię przy użyciu różnych słów kluczowych, dla której możesz skorzystać z bezpłatnych narzędzi, takich jak Google Ads i Google Analytics.

Przeanalizuj liczbę wyszukiwań każdego słowa, aby ocenić, czy warto je uwzględnić, a jeśli tak, to powinny pojawić się w:

  • Tytuł produktu
  • URL
  • Opis produktu
  • Tagi obrazu produktu ALT

Unikaj jednak nasycania witryny, powtarzając to samo słowo kluczowe! Może to być przeciwko tobie i spowodować, że Google cię ukarze.

Zoptymalizuj tytuły stron swoich produktów

Kiedy sprzedajesz produkty znanych marek, które klient może znaleźć w innych sklepach internetowych, takich jak plecak Nike, trudno jest być oryginalnym w swoich tytułach i nie pokrywać się z innymi stronami internetowymi.

Ten problem jest również powszechny na rynkach takich jak Amazon, gdzie setki sprzedawców oferują ten sam produkt (a wielu sprzedawców powiela tytuły i treści, nie zdając sobie sprawy z tego, ile szkód może im wyrządzić).

Jednym ze sposobów wyróżnienia witryny jest użycie słów i kombinacji używanych przez samych kupujących w celu odniesienia do tego, co sprzedajesz. Poprawi to również Twoje wyniki, ponieważ łatwiej Cię znajdą.
Oprócz wybranych słów możesz również wziąć pod uwagę strukturę tytułu. Struktura, która zwykle działa najlepiej, to Marka – Model – Typ. Klucz: zawsze przechodź od bardziej ogólnych danych do bardziej szczegółowych.

Możesz też użyć listy słów kluczowych do stworzenia różnych tekstów zakotwiczenia, które nie tylko przyciągną uwagę użytkowników, ale także dostarczą wyszukiwarkom przydatnych informacji, które pomogą im określić temat strony, przy czym takie linki mają dla nich ogromne znaczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *