Jak usprawnić telesprzedaż

program do newsletterówW dzisiejszym świecie kampanie wykorzystują wiele kanałów komunikacji, ale rozmowy telefoniczne wciąż są istotne. Tak jest również w przypadku telefonicznych kampanii sprzedażowych. Dzięki szkoleniom jakościowym i skutecznemu system do telemarketingu możesz osiągnąć swoje cele i zwiększyć sprzedaż. Nasz artykuł o najlepszych poradach dotyczących telesprzedaży pomoże Ci przygotować najlepszą strategię telesprzedaży, aby zwiększyć sprzedaż za pomocą połączeń wychodzących.

Proste zasady udanej pracy z rozmowami sprzedażowymi:

Powinieneś ustalić konkretne cele sprzedażowe.

Jakie cele starasz się osiągnąć w swojej kampanii? Jest to jedno z najważniejszych i pierwszych pytań podczas planowania. Możesz zebrać swój zespół i omówić z nim tę kwestię. Ten proces pomoże Ci dostrzec Twoje postępy.

Musisz być przygotowany

Powinieneś zbadać swoich potencjalnych klientów przed wykonaniem połączenia wychodzącego. Możesz wykorzystać pełen potencjał Internetu i mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się wszystkiego o swoich potencjalnych klientach (biznes, potrzeby, różne zainteresowania, umowy i inne). Im więcej masz informacji, tym lepiej możesz opisać, jakie korzyści odniesie Twój potencjalny klient z zakupu Twojej usługi lub produktu.

Postępuj zgodnie ze swoim planem i skryptem

Dzięki skryptowi rozmowy możesz śmiało opowiedzieć o swojej propozycji i konkretnie przekazać swój komunikat. Dzięki temu nie będziesz musiał zastanawiać się nad tym, co powiesz. Wręcz przeciwnie, będziesz mógł bardziej szczegółowo wsłuchać się w odpowiedzi i pytania potencjalnego klienta. Ta metoda pozwoli Ci również sprawnie i skutecznie wykonywać swoją pracę i zwiększyć sprzedaż.

Zwróć uwagę na powitanie.

Rozpoczęcie rozmowy odgrywa dużą rolę i zwiększa szanse na sprzedaż. Początek powinien być pozytywny, z uprzejmym tonem głosu. Najważniejsze jest, aby słuchacz poczuł korzyść z nadchodzącej rozmowy. Powitanie powinno być krótkie i bez zbędnych zwrotów, jak: “Wiem, że możesz być zajęty …”. Taki scenariusz psuje rozmowę już na samym początku, a klient nie chce kontynuować rozmowy, gdyż jest zmuszony do zgody. Lepiej użyć zwrotu “Masz kilka minut na rozmowę?”. To pytanie również zmusza Twojego rozmówcę do wyrażenia zgody lub zaproponowania innego czasu na rozmowę, co w każdym przypadku jest dla Ciebie korzystne.

Wykorzystaj filozofię ABC do pokonywania obiekcji

Obiekcje sprzedażowe są nieuniknione. Najczęściej klient jest w danym momencie zajęty. CallCentreHelper radzi, aby stosować filozofię ABC (Acknowledge, Bridge, Close). Gdy tylko usłyszysz obiekcję, musisz powiedzieć, że rozumiesz zajętość klienta. Jest to część potwierdzenia (Acknowledge). Następnie powiedz, że Twoja usługa lub produkt jest dla ludzi zajętych. W ten sposób budujesz pewne zainteresowanie (Bridge). Następnie kontynuuj swój scenariusz i zaprezentuj produkt. Ta filozofia nie jest cudownym zwrotem, klient może odmówić dalszej prezentacji z powodu bycia zajętym. Wtedy trzeba zaproponować inny czas na rozmowę.

Musisz się skupić na rozwiązaniu problemu klienta, a nie tylko na swoim produkcie

Głównym celem telesprzedaży nie jest sprzedaż produktu, ale rozwiązanie problemu klienta. Kiedy mówisz o ich wyzwaniach i jak ten produkt może w nich pomóc, jesteś ekspertem w tej dziedzinie. Najczęściej ludzie kupują od ekspertów, a nie tylko sprzedawców. Musisz czuć się swobodnie, aby opowiedzieć klientowi o podobnych przypadkach rozwiązywania problemów z wykorzystaniem Twojego produktu. Może to zwiększyć szanse na udaną sprzedaż.

Upewnij się, że dotrzymasz swojej obietnicy

Jeśli złożyłeś obietnicę swojemu prospektowi, bądź pewien, że ją spełnisz. Dostarcz klientowi wszystkich żądanych informacji w zapowiedzianym terminie, wykonaj czynności dokładnie w umówionym czasie. Voiptime Contact Center pozwala na wykonanie tych czynności (stworzenie przypomnienia o callbacku, wysłanie propozycji) bezpośrednio podczas rozmowy z klientem w tym samym interfejsie.

Trzeba wybrać właściwe oprogramowanie

Znalezienie właściwego i odpowiedniego oprogramowania telemarketingowego jest ważne, podobnie jak stosowane plany, scenariusze, strategie i metody.

Oprogramowanie telemarketingowe automatyzuje rutynowe procesy wybierania numerów, które ułatwiają pracę i oszczędzają czas. W naszym oprogramowaniu Voiptime Contact Center są trzy tryby wybierania numerów: Preview, Power (progresywny) i Predictive. Każdy z nich ma swoją własną logikę i jest używany do różnych potrzeb.

Dialer Preview (podgląd)

Pierwszy tryb umożliwia operatorom wcześniejsze obejrzenie kart klienta przed wykonaniem połączenia i powinni oni sami zainicjować połączenie. Karty klientów są otwierane pojedynczo, operator może zainicjować połączenie lub anulować taką kartę. Jest to dobre rozwiązanie do rozmów z istniejącymi klientami lub do skomplikowanych zadań, kiedy trzeba poświęcić czas na każdą rozmowę. Ale jeśli masz zamiar zamknąć dużo sprzedaży na jedną zmianę, lepiej jest przejść do następnego trybu wybierania.

Power dialer

Ten tryb pozwala na pracę z dużą prędkością. Za pomocą tego trybu system może umieścić jeden numer dla każdego wolnego operatora, a tym samym zmniejszyć liczbę utraconych połączeń. Power dialer łączy tylko z aktywnymi połączeniami i filtruje sygnały zajętości lub automatyczną sekretarkę (takie próby połączeń są wtedy wybierane wielokrotnie, w określonych odstępach czasu). Agenci nie mogą jednak zobaczyć karty klienta przed połączeniem. Ten dialer jest najbardziej odpowiedni dla małych zespołów, które mają wiarygodną listę kontaktów.

Dialer predykcyjny (Predictive dialer)

Ma podobne możliwości do drugiego trybu. Istnieją funkcje automatycznego wybierania, wykrywania automatycznej sekretarki i innych. Główną różnicą jest inteligentny algorytm obliczający wymaganą prędkość wybierania, który jest oparty na danych w czasie rzeczywistym. Ten tryb wybierania jest w stanie jednocześnie wybrać kilka numerów dla jednego pracownika. Karta klienta jest wyświetlana podczas rozmowy, podobnie jak w poprzednim trybie. Jeśli połączenie zostanie odebrane przed zakończeniem poprzedniej rozmowy, to takie połączenie trafi do kolejki połączeń i będzie mogło usłyszeć nagrany komunikat. Ten tryb jest odpowiedni dla dużych zespołów (5+ agentów). Jeśli jest wielu agentów, to prognozy będą bardziej dokładne. Ten program zmniejsza czas wolny i motywuje agentów. To poprawia produktywność.

Podsumowanie

Sprzedaż przez telefon również nadal jest odpowiednim i skutecznym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów. Rozmowy telefoniczne mogą zwiększyć bezpośredni kontakt z klientem w porównaniu do innych kanałów komunikacji. Będziesz miał wielką szansę na sukces, jeśli masz jasny plan pracy i wysokiej jakości oprogramowanie call center w chmurze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *