W sieci jest zbyt dużo dezinformacji online, jeśli chodzi o SEO. Wygląda na to, że w ciągu ostatnich kilku lat wszyscy stali się “ekspertami SEO”. Jednym z najczęstszych problemów, które można usłyszeć od osób, które chcą dowiedzieć się więcej o SEO, jest to, że nie wiedzą one, jakim informacjom można zaufać.
Jest to ważny problem. Zawsze polecam przetestowanie czegokolwiek, co czytasz online przed zatwierdzeniem tego jako dobrego pomysłu. Podzielę się tutaj niektórymi z moich najskuteczniejszych wskazówek SEO, które zostały już wykorzystane we wszystkich rodzajach kampanii, by zwiększyć ruch w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Od małych firm i startupów po międzynarodowe spółki publiczne.
Skuteczność wybranej techniki SEO zależy od rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku dużych marek tylko jedna taktyka może przynieść tysiące nowych linków przy stosunkowo niewielkim wysiłku. Ale, że nie musisz być wielką marką, aby uzyskać pewne wyniki. Krótko mówiąc, ta taktyka polega na znalezieniu tego, kiedy ktoś wspomniał:
-
o Tobie,
-
Twojej firmie,
-
Twoim produkcie / usłudze,
-
treści bez faktycznego linkowania do Ciebie.
Gdy znajdziesz kogoś, kto to zrobił, możesz skontaktować się z nimi i poprosić o dodanie linku do Twojej witryny. Brzmi prosto, prawda? No cóż, tak jest! Współczynnik konwersji i zwrotu w tym czasie jest zaskakująco wysoki.
Krok 1: Monitoruj informacje o marce
Pierwszym krokiem w tym procesie jest dowiedzieć się, kiedy mówią o Tobie online.
Możesz szybko skonfigurować alerty, dodając słowa kluczowe związane z Twoją marką lub produktami. Upewnij się, że wykluczysz wszystkie wzmianki z własnej strony internetowej w ramach alertu. Możesz to zrobić w ustawieniach.
Krok 2: skonfiguruj codzienne powiadomienia e-mail
Po skonfigurowaniu alertu z tego miejsca możesz wybrać opcję otrzymywania codziennego podsumowania wszystkich wzmianek (polecam to zrobić). Możesz także otrzymywać alerty na pulpit – osobiście uważam, że są irytujące, ale jeśli naprawdę chcesz pozostać na bieżąco, to może być dobrym pomysłem.
Krok 3: Sprawdzanie linków
Istnieją sposoby wyszukiwania zbiorczego na liście adresów URL, aby sprawdzić, czy któraś z tych stron zawiera link do Twojego, ale jeśli sprawdzasz tego codziennie, prawdopodobnie równie szybkie jest szybkie sprawdzenie ręczne.
Jeśli chcesz przeprowadzić kontrolę zbiorczą, możesz użyć wtyczki SEO Tools dla programu Excel.
Aby przyspieszyć proces ręcznego sprawdzania, przejdź do każdej strony, kliknij prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz opcję “Wyświetl źródło strony”. Po przejrzeniu kodu źródłowego można uruchomić szybkie wyszukiwanie w przeglądarce internetowej (CTRL + F) i wyszukać nazwę swojej domeny. Jeśli nie pojawi się w kodzie HTML strony, to ma tam linku do Ciebie.
Dzięki temu w krótkim czasie masz szansę stworzyć całkiem fajną podstawę SEO. Zajrzyj na stronę http://efectownia.pl/ aby dowiedzieć się jeszcze więcej na temat naprawdę skutecznego pozycjonowania. To łatwiejsze niż myślisz i dość przyjemne zajęcie.