Promowanie strony na Facebooku – samemu czy z agencją marketingową?

Przygotowując skuteczną strategię marketingową, w obecnych czasach nie można pominąć social mediów. To właśnie one, oprócz pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google mogą stanowić główne źródło ruchu na firmowej stronie internetowej. Ruchu, który przełoży się na zwiększenie przychodów. Obecnie serwisami, które umożliwiają dotarcie do największej ilości odbiorców jest Facebook i Instagram. Jak promować social media – samemu czy z pomocą agencji marketingowej?

Blogger relations – gwarant wzrostu odbiorców

Wzrost odbiorców firmowego fanpage’a przez promocję influencerów to najlepszy sposób, aby świeżo utworzona strona nie zniknęła wśród setek tysięcy niecieszących się popularnością stron. Pomoc w tym może influencer, który nie tylko przeprowadzi kampanię w social mediach na rzecz naszej firmy, ale przede wszystkim pomoże w nabyciu zaufania wśród nowych odbiorców.

Influencer jako osoba ciesząca się uznaniem wśród swojej grupy odbiorców przedstawiając nas jako firmę wartą uwagi gwarantuje, że odwiedzające nasz fanpage osoby automatycznie obdarzą naszą działalność podobnymi odczuciami. Uzyskamy kredyt zaufania, ale to na firmie ciąży odpowiedzialność, aby ten kredyt wykorzystać.

Agencja social media – czy warto?

Samo przekierowanie ruch na naszą stronę to dopiero początek z promowaniem fanpage’a. Jeżeli chcemy zatrzymać odbiorców musimy wykazać się jako eksperci w naszej dziedzinie. Dlatego kluczowym elementem promocji jest budowanie autorytetu wśród odbiorców. Jeżeli zajmiemy się tym osobiście będziemy musieli użyć swój najcenniejszy zasób, jakim jest czas. Alternatywnym rozwiązaniem jest agencja social media, która może wykreować nasz autorytet za nas. Agencja marketingowa korzystając z własnego doświadczenia wykreuje spójny wizerunek odnoszący się do ważnych wartości naszych klientów, stworzy angażujące posty i osiągnie szerokie zasięgi.

Jeżeli zajmiemy się tym we własnym zakresie pierwszą czynnością jest dołączenie do grup, których członkowie mogą być zainteresowani zarówno naszą wiedzą, jak i skorzystaniem z oferowanych usług. Najważniejszą rzeczą jest to, aby nie wykorzystywać grup do nachalnej reklamy. Naszym celem jest stworzenie prawdziwego autorytetu. Tak, aby odbiorcy bez zachęt odwiedzali nasz fanpage. Dlatego tak ważne jest, aby na grupach udzielać jednie fachowych i wyczerpujących porad, a także udostępniać ciekawe zdjęcia, infografiki czy filmy.

Wartościowe treści i działania promocyjne

Algorytmy Facebooka mają kluczową wpływ na popularność prowadzonego fanpage’a. Skupiają się one głównie na aktywności użytkowników. Innymi słowy, algorytmy zadbają o popularność naszej strony, jeżeli użytkownicy uznają ją za wartościową. Dlatego tak ważne jest, aby członkowie społeczności nie tylko odwiedzali naszą stronę w social mediach, ale również, aby spędzali na niej czas oraz by wchodzili w interakcję.

Dlatego należy zadbać, aby dostarczana treść była merytoryczna a nasze relacje zarówno z odbiorcami, jak i konkurencją były oparte na wzajemnym szacunku. Właściciel fanpage’a musi być aktywny. Reagować na wydarzenia i zmiany związane z prowadzoną działalnością.

Na koniec należy zapamiętać, że promocja fanpage na Facebooku to skomplikowany i długotrwały proces, który wymaga umiejętności oceny skuteczności działań. Przy obecnym algorytmie facebooka ciężko będzie wypromować nasz profil bez działań płatnych. Ważne jest tu sprawne poruszanie się po managerze reklam, który pozwoli nam na przeprowadzenie kampanii płatnych w social mediach. Jeżeli czujemy, że poświęcony czas nie jest wart potencjalnego zysku powinniśmy przekazać promocję specjalistom, których zaoferować może profesjonalna agencja marketingowa. Jest to najskuteczniejszy sposób na szybkie osiągnięcie celów marketingowych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *