Jak przenieść firmę do Internetu?

Pandemia wielu ludziom pokazała, jak niestabilne jest prowadzenie biznesu wyłącznie stacjonarnie, w swojej okolicy. Wielu właścicieli biznesów musiało mierzyć się z różnymi trudnościami w 2020 roku, które trwają do dziś i trwać jeszcze przez jakiś czas będą. Co prawda, sytuacja powoli się uspokaja, jednak pandemia uświadomiła wielu osobom jak ważna jest obecność w Internecie. Bez tego nawet najmodniejsza  i działająca dziesiątki lat placówka może upaść. Dlatego warto postawić na internetową widoczność i przenieść swoją firmę w świat online. Takie działanie z pewnością pozwoli nie tylko na uratowanie firmy w trudnych czasach, ale również pozwoli na zwiększenie sprzedaży. W jaki jednak sposób przenieść firmę do Internetu, aby faktycznie osiągnęła ona sukces. 

Jak ważna jest odpowiednia domena?

Przede wszystkim warto zdać sobie sprawę z tego, jak ważna jest odpowiednia domena. Nazywanie swojej strony odpowiednio to już połowa sukcesu, warto jednak pamiętać o kilku kluczowych kwestiach, dzięki którym potencjalny klient nie tylko szybko Cię znajdzie ale także szybko zapamięta. Najlepiej jednak, aby nazwą Twojej domeny była w jakimś stopniu powiązana z Twoim modelem biznesowym. Trzeba jednak uważać na to, aby w domenie nie znajdowały się słowa ze znakami specjalnym. Ważne jest również to, aby nazwa Twojej domeny nie naruszała praw osób trzecich.

Czy warto zakładać firmowy e-mail?

Kolejną kwestią, którą warto przemyśleć jest założenie firmowego emailu, który służyłby do kontaktu klientów z Twoją marką. Oczywiście firmowy e-mail nie może być nieprofesjonalny i nie może posiadać dziecinnej bądź nieodpowiedniej nazwy. Jeżeli Twoja firma jest duża i oczekujesz napływu wielu listów dotyczących różnych aspektów Twojej działalności to możesz posiadać kilka maili z różnymi końcówkami. Być może będziesz potrzebować maila do kontaktu, biura obsługi klienta, marketingu, administracji czy pomocy. Im bardziej będziesz zorganizowany, tym lepiej klienci będą postrzegać Twoją firmę.

Strona internetowa – dlaczego warto ją mieć?

Następną w kolejności rzeczą o którą powinieneś zadbać w Internecie, jest Twoja strona internetowa lub sklep internetowy na którym będziesz wystawiał swoje produkty bądź usługi na sprzedaż. Pamiętaj jednak, że najważniejszą rzeczą na stronie, jaką musisz na niej umieścić, są dobrej jakości treści, dzięki którym możliwe będzie jej pozycjonowanie w Google oraz innych wyszukiwarkach. W ten sposób więcej osób dowie się o Twoim biznesie, co przełoży się największą ilość klientów. Oczywiście powinieneś mieć pomysł bądź cel, jaki będzie spełniała twoja strona internetowa – dzięki temu będziesz w stanie monitorować czy faktycznie strona ta daje ci to czego od niej oczekujesz.

Jaka powinna być firmowa strona internetowa?

Jest kilka elementów o których warto pamiętać zakładając własną stronę internetową. Przede wszystkim powinna być ona prosta i czytelna. Osoba która na nią wejdzie powinna z łatwością się po niej poruszać i znaleźć na niej takie informacje na jakich jej zależy. Treści są niezwykle ważne, dlatego warto zadbać o content marketing. Oprócz tego, strona powinna być szybka. Co to oznacza? Chodzi o to aby wszystkie elementy strony szybko się ładowały i nie trzeba było specjalnie na nie czekać. Dzięki temu osoby wchodzące na twoją stronę nie będą się denerwowały a co za tym idzie nie wyjdą z niej przedwcześnie i będą też chciały na nią wracać. Oczywiście nie można również zapominać o tym, że strona po prostu ma działać. Nic tak nie denerwuje potencjalnych klientów jak niemożność zrobienia czegoś, co teoretycznie powinno być możliwe do zrobienia.

Inne kanały promocji firmy – postaw na social media

Ostatnią kwestią dotyczącą przeniesienia firmy do Internetu, są kanały social media. Warto posiadać swój własny fanpage na Facebooku czy konto na Instagramie bądź w innym medium społecznościowym. Dzięki temu będziesz w stanie być bliżej swoich odbiorców, którzy będą mogli być w kontakcie niemal natychmiastowym z Twoją marką. Oczywiście nie oznacza to, że musisz posiadać konto w każdym serwisie społecznościowym, jednak warto być dostępnym wszędzie tam, gdzie mogą znajdować się Twoi potencjalni klienci.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *