Zero waste – trend dobry również dla Twojego biznesu!

Ponieważ koszty usuwania odpadów rosną każdego roku oraz wraz z „zielonymi” aspiracjami klientów, zarówno duże, jak i małe firmy starają się zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów. W rzeczywistości osiągnięcie Zero Waste, a przynajmniej w części, stało się popularnym celem biznesowym dla firm każdej wielkości i typu.

Co to jest biznes wg „zero waste”?

Zero Waste jest celem, który jest:

  • etyczny,
  • ekonomiczny,
  • wydajny,
  • wizjonerski.

Idea zero waste ma pomóc ludziom w zmianie stylu życia i praktyk w celu naśladowania zrównoważonych cykli naturalnych, w których wszystkie odrzucone materiały są zaprojektowane tak, aby stać się zasobami dla innych. Zero waste oznacza projektowanie i zarządzanie produktami i procesami w celu systematycznego unikania i eliminowania ilości i toksyczności odpadów i materiałów, oszczędzania i odzyskiwania wszystkich zasobów, a nie ich spalania lub zakopywania. Wdrożenie zero waste wyeliminuje wszystkie zrzuty do ziemi, wody lub powietrza które stanowią zagrożenie dla zdrowia planet, ludzi, zwierząt lub roślin.

Dlaczego warto postawić na biznes „zero waste”?

Bycie firmą „zero waste” ma wiele zalet. Po pierwsze, może zaoszczędzić Twojej firmie kosztów gospodarki odpadami i ich unieszkodliwiania, a także komplikacji prawnych, które mogą towarzyszyć emisjom i wytwarzaniu odpadów. Po drugie, możesz promować swoją markę i promować ją jako „zielony biznes”. Klienci coraz częściej chcą widzieć namacalny dowód przyjaznej dla środowiska działalności obsługiwanych przez nich firm i dlatego produkty zero waste ich przekonują. Stanie się firmą zero waste może pomóc w budowaniu zaufania wśród klientów, partnerów handlowych i lokalnych społeczności.

Możesz być także zainteresowany osiągnięciem zero waste, aby dotrzymać kroku konkurentom. Związane również z przewagą konkurencyjną, wyeliminowanie produkcji odpadów w twojej działalności może poprawić przepływ materiałów i obniżyć koszty w Twojej firmie – co jest kluczowe dla strategii takich jak Lean Manufacturing. W ten sposób unikanie i eliminowanie marnotrawstwa może pomóc w osiągnięciu najniższych wyników firmy na kilka sposobów.

Jak osiągnąć zero waste?

Oto niektóre z działań, jakie możesz podjąć, aby osiągnąć zero waste w swojej firmie: oceń bieżące zarządzanie odpadami i ich utylizację.

Ważnym pierwszym krokiem jest audyt bieżącej produkcji odpadów w celu ustalenia poziomu odniesienia do śledzenia przyszłych postępów. Określ źródła, rodzaje i ilości śmieci generowanych w firmie i czy są one umieszczane w odpowiednich pojemnikach. Sprawdź, czy masz wystarczająco dużo pojemników do recyklingu lub zbiórki odpadów i ustawiasz je, aby uzyskać najlepsze wyniki. Na przykład, jeśli kosz na śmieci znajduje się dalej niż wygodnie umieszczony kosz na śmieci, zapracowani pracownicy mogą być motywowani do wrzucania surowców wtórnych do śmieci.

Głównym celem tego kroku jest zrozumienie strumienia odpadów generowanego przez Twoją firmę. Warto czytać jak najwięcej na ten temat i wdrożyć jak najwięcej dobrych praktyk.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *