Jak założyć firmę szkoleniową? – praktyczne wskazówki

Firma szkoleniowa to bardzo opłacalny biznes, pod warunkiem, że podejdziemy do zadania profesjonalnie i dowiemy, jak ją założyć, aby efektywnie działać na rynku i w branży. Podpowiadamy, jak założyć firmę szkoleniową i na co koniecznie zwrócić uwagę.

Czego potrzebujesz do założenia firmy szkoleniowej?

Przede wszystkim musimy dokładnie określić zakres i rodzaj szkoleń, którymi firma będzie się zajmować. Może to być poszerzanie wiedzy w danym temacie, rozwój osobisty czy zdobywanie nowych umiejętności. Szkolenia dzielą się na rozwijające kompetencje miękkie lub twarde. Te pierwsze pozwalają wykształcić lub poszerzyć dane umiejętności (np. radzenia sobie w sytuacjach stresowych), te drugie zaś pozwalają zdobyć określoną umiejętność zawodową, na przykład obsługi dedykowanego dla branży programu lub aplikacji.

Po drugie, należy określić, czy firma będzie prowadzić szkolenia stacjonarne, czy online (tzw. e-learning). W tym pierwszym przypadku potrzebny będzie odpowiedni lokal, w tym drugim przyda się platforma internetowa, na której słuchacze będą zdobywać wiedzę i rozwiązywać zadania/testy.

Firma szkoleniowa – kwestie formalne

Jeśli firmy szkoleniowe starają się o zlecenia na szkolenia dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy, powinny być wpisane do rejestru wojewódzkich urzędów pracy. Jeśli firma szkoleniowa prowadzi np. kursy zawodowe czy doszkalające, konieczna będzie zaś akredytacja kuratora oświaty.

Firma szkoleniowa powinna być też odpowiednio zarejestrowana i opodatkowana – należy w tym celu oszacować planowany przychód oraz koszty. Nie bez znaczenia jest także forma zatrudnienia pracowników. Choć większość szkoleniowców prowadzi własne, jednoosobowe firmy, specjalizujące się w przekazywaniu wiedzy danego rodzaju, w przyszłości mogą rozszerzyć biznes i zatrudnić kilka osób.

Internet dla firm szkoleniowych

W przypadku firm szkoleniowych, które działają na zasadach e-learningu, bardzo ważny jest Internet dla firm o odpowiedniej prędkości i przepustowości. Dzięki niemu można bez problemu prowadzić księgowość, przyjmować i dokonywać płatności (także do ZUS-u), wystawiać certyfikaty i przede wszystkim prowadzić szkolenia na wirtualnej platformie. Internet dla firm szkoleniowych powinien być stabilny i niezawodny. Musi zapewniać wysoką prędkość i przepustowość, aby nie zakłócać przebiegu szkoleń.

Taki właśnie jest światłowodowy Internet dla firm INEA. Zapewnia on stały, symetryczny dostęp do Internetu, o takiej samej prędkości pobierania i wysyłania danych. Usługa daje możliwość zwiększania pasma, jeśli w trakcie trwania umowy, wzrosną zapotrzebowania klienta. Wybierając Internet światłowodowy w INEA firma zyskuje stałe, publiczne adresy IP, czyli podsieć dostosowaną do potrzeb klienta, oraz m.in. protokół routingu BGP., Dzięki temu firma szkoleniowa mająca więcej niż jedno łącze dostępu do Internetu może zarządzać nimi i tworzyć zaawansowane scenariusze połączeń. Takie rozwiązanie sprawia, że nauczanie zdalne staje się nie tylko proste i przyjemne, ale także niezwykle efektywne. Omija nas przede wszystkim problem z zawieszającymi się połączeniami i rozłączaniem uczestników w trakcie zajęć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *