Umowa na terminal płatniczy – o co pytać zanim ją podpiszemy?

pexels-photo-872957

Każdy właściciel firmy, który chce zaoferować swoim klientom możliwość dokonywania płatności bezgotówkowych, musi prędzej czy później rozejrzeć się na rynku terminali płatniczych oraz firm, które oferują ich obsługę. Współpraca z nimi odbywa się na podstawie dosyć szczegółowo skonstruowanej umowy, która dla osób nie znających tematu może być nieco skomplikowana i niezrozumiała. Warto więc przed podpisaniem umowy nieco zagłębić się w tę tematykę i sprawdzić, jaką ofertę można znaleźć aktualnie na rynku i czym się kierować przy wyborze tego rodzaju usług.

Firm oferujących obsługę terminali płatniczych jest całkiem sporo, dlatego też warto poświęcić nieco czasu na znalezienie takiego usługodawcy, który będzie w stu procentach odpowiadał naszym indywidualnym potrzebom. Warto zwracać uwagę na co najmniej kilka elementów, zanim podpiszemy umowę. Pierwsza kwestia, to czas obsługi przelewów, który w różnych firmach może znacząco się różnić. Niektóre firmy gwarantują przelew już następnego dnia, inne księgują środki po tygodniu, ale też zdarzają się usługodawcy, którzy przelewają środki po miesiącu. I tych ostatnich najlepiej jest unikać.

Tanie oferty bywają zaskakująco drogie

Zanim podpiszemy umowę i wszystkie aneksy do niej, warto zwrócić uwagę na to, co zawiera cena terminala, jaką widzimy w ofercie. Może się bowiem okazać, że cena będzie kusząco niska, ale potem okaże się, że trzeba będzie dodatkowo zapłacić za wiele urządzeń i usług, bez których sam terminal jest kompletnie bezwartościowy i nie da się go używać. Należy więc dokładnie zapoznać się z tym, co jest w cenie, gdyż często bywa tak, że oferta z pozoru wydająca się najtańszą, należy do najdroższych na rynku. Kolejną kwestią jest wysokość prowizji. Warto zwracać uwagę na to, jaką część transakcji pobierać sobie będzie usługodawca i czy jest ona podana w konkretnej kwocie czy w procencie od zrealizowanej transakcji. Tutaj różnice w ofertach również mogą być naprawdę spore.

Możliwość bezpłatnego wypróbowania

Osoby, które dopiero rozglądają się za terminalami płatniczymi, najczęściej do tej pory nie miały żadnej styczności z transakcjami bezgotówkowymi. Na rynku jest tyle firm oferujących usługi obsługi terminali, że czasem trudno znaleźć ofertę, gdy nie wiadomo, czym się kierować przy wyborze. Dobrym rozwiązaniem będzie wtedy skorzystanie z takiej oferty, która oferuje darmowy terminal płatniczy przez kilka czy kilkanaście miesięcy. Jest to czas, w którym można zapoznać się ze wszystkimi funkcjonalnościami urządzenia, sprawdzić, jak sprawuje się w praktyce i jak przekłada się na poziom obsługi klienta. Ofert na darmowe terminale płatnice jest całkiem sporo, ale zanim wybierzemy konkretną, również warto zapoznać się z umową. Zdarzają się bowiem umowy, w których na początku korzystanie z terminala jest bezpłatne, nie można jednak z niego zrezygnować do końca trwania umowy. A po okresie bezpłatnym pojawia się okres mocno płatny, który najczęściej należy do najdroższych na rynku. Za każdym razem do umowy z usługodawcą warto podchodzić ostrożnie i trzeba się z nią bardzo dobrze zapoznać, zanim cokolwiek podpiszemy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *