Zalety integracji systemów w firmie

578

Integracja systemów w obecnych czasach jest jednym z kluczowych etapów skutecznego kierowania firmą. Usprawniają one pracę, zmniejszają koszty działania, przyśpieszają procesy. Wymogi oraz oczekiwania pracowników produkcyjnych odnośnie organizacji zarządzania produkcją są zdecydowanie różne od potrzeb strefy biznesowej.

Dlatego sukcesywne doprowadzanie do zgodności funkcjonowania organizacji z kryteriami dalszych norm nie wprowadza zamieszania – wszystko odbywa się w ustalonej kolejności. Jest to przede wszystkim kluczowe biorąc pod uwagę pracowników. Mają oni czas na przyswojenie wymagań norm oraz dostosowanie się do pracy w przedsiębiorstwie, funkcjonującym według tych wymagań.

Etapowa integracja nie potrzebuje bezzwłocznego ponoszenia całkowitego nakładu inwestycyjnego, co jest ważne w, gdy przedsiębiorstwo nie dysponujemy dużym funduszem. Dzięki temu możemy zaoszczędzić dużo niepotrzebnej pracy, takiej jak konieczność kilkukrotnego opracowywania i rozpoczynania tych samych kwestii. Umożliwia także uzyskanie efektu współdziałania, co oznacza, że jest ona znacznie skuteczniejsza niż indywidualne wprowadzanie kolejnych standardów do organizacji.

Dedykowane aplikacje są łatwiej przyswajalne przez pracowników. Mają oni od razu do czynienia ze zintegrowanymi procedurami, a sprecyzowanie uprawnień i odpowiedzialności za procesy, należące do poszczególnych pracowników czyni dla nich integrację bardziej zrozumiałą.

Występują też pozytywy w obszarze dokumentacji – kreowana jest jedna polityka rozwoju przedsiębiorstwa, uwzględniająca zapewnienie wymagań wszystkich zespolonych norm, następuje zastosowanie jednolitej formy procedur, instrukcji oraz zapisów. Utworzenie jednolitej dokumentacji pozwala na zastosowanie wspólnych sposobów wdrażania, weryfikowania, zatwierdzania i nadzorowania dokumentów.

W Polsce istnieje niewiele firm których specjalizacją jest tworzenie aplikacji na zlecenie z naciskiem na zintegrowanie systemów. Przez co trzeba pamiętać, że wiele elementów działalności firm można zaplanować i zrealizować za jednym razem, nie dublując wysiłków organizacji na powtarzanie działań (np. określając odpowiedzialności i uprawnienia czy ustalając działania korygujące i zapobiegawcze).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *