Jak zautomatyzować działania w zakresie polityki cenowej w e-commerce?

Niewiele czynności w prowadzeniu sklepu internetowego można zautomatyzować, ale do tych, w przypadku których jest to możliwe, a wręcz wskazane ze względu na liczne korzyści, należą działania w zakresie polityk cenowej. Dowiedz się, dlaczego warto wprowadzić automatyzację cen (repricing / dynamic pricing) i jak zrobić to skutecznie.

Dynamic pricing – dlaczego warto?

Na początku należy wspomnieć o tym, że w e-commerce cena ma znacznie większe znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowej niż w handlu stacjonarnym. Dzieje się tak głównie dlatego, że w czasie robienia zakupów w internecie klienci mogą z łatwością porównywać oferty i wybierać te najtańsze. W przypadku branż, w których ceny zmieniają się bardzo dynamicznie, nadążenie za konkurencją może być bardzo trudne, a manualne analizowanie cen i sporządzanie aktualnych raportów wręcz niemożliwe.

Tymczasem automatyczna zmiana cen pozwoli na bieżąco reagować na działania konkurencji w zakresie polityki cenowej i promocji. Zoptymalizujesz zyski ze sprzedaży poprzez obniżkę cen i zwiększenie jej wolumenu bądź wskutek podniesienia marży wtedy, kiedy jest to możliwe bez utraty pozycji w rankingach porównywarek cenowych, a tam samym bez odpływu klientów, którym zależy na znalezieniu najtańszej oferty.

Repricing jednocześnie nie narazi Twojego sklepu na zaangażowanie się w wojny cenowe lub zejście poniżej progu opłacalności sprzedaży. Wszystko dzięki temu, że system działała w oparciu o wcześniej ustalone zasady, a także daje możliwość akceptowania każdej sugestii ceny przez osobę odpowiedzialną.

Jak wdrożyć repricing w swoim e-sklepie?

Aby móc cieszyć się korzyściami, jakie płyną z automatyzacji cen, należy wdrożyć moduł z funkcją zarządzania ofertą sklepu w oparciu o ceny zakupu od dostawców oraz określony poziom marż. Następnie implementuje się algorytm, który dokonuje optymalnego wyboru dostawców, najczęściej biorąc pod uwagę kryteria cenowe. Jeśli natomiast ceny dostawców nie będą umożliwiały dokonania optymalnego wyboru, wówczas skrypt weźmie pod uwagę takie zmienne, jak:

  • dostępność towaru w magazynach dostawców;
  • czas realizacji zamówienia;
  • minimalna ilość towaru lub minimalna wartość, przy jakich można zrealizować zamówienie;
  • kredyty kupieckie (zakup z odroczonym terminem płatności).

Cały system może także zawierać moduły tworzące najkorzystniejsze oferty sprzedaży i opracowujące oferty promocyjne i wyprzedażowe.

Czy to skomplikowane?

Automatyzacja cen we współpracy z doświadczonym partnerem nie jest procesem skomplikowanym. Repricing z Dealavo to skuteczny system, który pozwala ustalać optymalne ceny na podstawie szeregu realnych danych rynkowych, które mogą być zbierane nawet kilka razy dziennie, dzięki czemu zachowują swoją aktualność i pozwalają odpowiednio zareagować na każdy ruch konkurencji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *