Od dobrego dostawcy, po boxy kwiatowe – życie właściciela kwiaciarni wbrew pozorom nie jest usłane różami

Flower-Shop-Business

Otwarcie biznesu kwiaciarskiego to praca marzeń na wiele sposobów. Możesz być swoim własnym szefem i brać udział mniej lub bardziej bezpośrednio w wyjątkowych chwilach swoich klientów, a twoja przestrzeń robocza po prostu zawsze wygląda i pachnie cudownymi kolorami i zapachami. Ale bycie kwiaciarką nie zawsze jest różowe – dzień, w którym otwierasz drzwi do kwiaciarni, to dzień, w którym naprawdę stajesz się właścicielem firmy.

A bycie takowym wiąże się ze wszystkimi wyzwaniami i obowiązkami, które trzeba podjąć, aby odnieść sukces. W tym artykule zagłębimy się w to, co początkujący właściciele kwiaciarni muszą wiedzieć, aby podbić rynek florystyczny.

Obchodź się z produktem ostrożnie!

Na początek, będziesz musiał hartować romantyczne wyobrażenie o tym, kim jest właściciel kwiaciarni i tym samym musisz przygotować nowoczesne narzędzia, które zapewnią płynne działanie Twojej firmy. Prowadzenie kwiaciarni może szybko przekształcić się w kosztowne przedsięwzięcie, gdy brakuje pewnych podstaw tej działalności.

Wielu nowych właścicieli debatuje nad tym, czy zainwestować w chłodziarkę dla kwiatów. Tutaj nie ma się nad czym zastanawiać – masz do czynienia z nietrwałym produktem, który również jest niezwykle delikatny. Upewnij się, że twoje systemy inwentaryzacji i zamówień są precyzyjnie dopasowane, aby zapobiec marnowaniu kwiatów i upewnij się nie tylko, że masz w swojej ofercie przepiękne boxy kwiatowe, ale też zainwestowałeś w porządną chłodziarkę, aby zapewnić im świeżość. Niech Twoją inspiracją tutaj będą kwiaty w pudełku od RoseDuChateau.com.

Dowiedz się, kim jest Twoja konkurencja

Tradycyjnie biznes kwiaciarski wiązał się ze znacznie mniejszą konkurencją. Czasy, w których ludzie lubili chodzić do kwiaciarni, aby zaskoczyć ukochaną osobiście dostarczonym bukietem, teraz należą już do przeszłości. Supermarkety i kwiaciarnie online mają obecnie znaczny udział w rynku, a jako nowa kwiaciarnia będziesz najprawdopodobniej konkurować z tym już ugruntowanym rynkiem.

Nie popełniaj błędu polegającego na niedocenieniu konkurencji. Dbaj nade wszystko o posiadanie dobrej reputacji i pamiętaj, że sklepy znane już na rynku mogą z łatwością negocjować lepsze ceny, aby pokonać świeżaka jakim ty jesteś. Działaj więc strategicznie, wybierzcie swoją lokalizację mądrze i znajdź dla siebie niszę – być może boxy kwiatowe będą właśnie w tym w czym się wyspecjalizujesz? Przemyśl to porządnie!

Kluczem do sukcesu w każdym biznesie jest rozwój strategicznych partnerstw, dokładnie to samo powinno być ważne dla właściciela kwiaciarni. Poza budowaniem solidnej bazy klientów, będziesz musiał polegać na swoich umiejętnościach nawiązywania kontaktów, aby budować dobre relacje z dostawcami, pracownikami i innymi firmami.

Wiarygodny dostawca najświeższych i najpiękniejszych kwiatów jest wart złota dla każdej kwiaciarni. Sprzedajesz produkt, który jest lubiany ze względu na jego estetykę, więc upewnij się, że korzystasz z najlepszych propozycji – za najlepszą możliwą cenę.

Jeśli chodzi o inne firmy, pomyśl o tym, co może oznaczać marketing w ich imieniu i vice versa dla obu stron. A personel? Cóż, nie trzeba wiele mówić o wartości szczęśliwego i lojalnego członka personelu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>