3 dylematy związane z winem na lunchu biznesowym – rozwiązujemy je!

Lunch biznesowy może dać ci doskonałą okazję, by dobrze wykorzystać swoją wiedzę na temat wina. Wykorzystaj swoją pasję do wina, aby zaimponować klientom i zorganizować udany biznesowy lunch.

Oto najczęściej spotykane dylematy związane z winem, które mogą pojawić się podczas lunchu biznesowego.

1. Pić samotnie, z wszystkimi, czy nie pić?

Istnieje społeczne piętno związane z pijaństwem, więc możesz nie chcieć być jedynym zamawiającym wino podczas lunchu biznesowego. Jeśli nikt inny przy stole nie interesuje się alkoholem podczas lunchu biznesowego, zasadniczo masz dwie opcje.

Pierwsza opcja to zrezygnowanie z samotnego popijania alkoholu. Dopasuj napój do innych – jeśli wszyscy piją wodę, też pij wodę. Bez względu na to, jak smutno czujesz się wobec tego faktu. Inną opcją jest zamówienie wina dla wszystkich – czy im się to podoba, czy nie. Może się okazać, że to udana zachęta, której potrzebują inni, aby dołączyć do Ciebie do degustowania się tym pysznym trunkiem.

2. Jeden kieliszek czy cała butelka?

Jeśli to Ty zorganizowałeś lunch, możesz zamówić drinki na cały stół. W takim przypadku zamawiasz indywidualne kieliszki lub podejmuje decyzję o zamówieniu butelki?

Jeśli chcesz zamówić butelkę, upewnij się, że zapytałeś wszystkich innych przy stole o ich preferencje. Wiele osób ma bardzo określone preferencje co do stylu winogron i kolorów wina, więc najlepiej upewnić się, że nie zamawiasz czegoś, czego Twój klient bądź partner biznesowy pić nie będzie chciał. Jeśli masz wątpliwości lub nie możesz osiągnąć konsensusu w grupie, zdecyduj się na indywidualne kieliszki, a inspiracji szukaj wcześniej na https://alkohol-online.pl/15-wina-czerwone. To najlepszy sposób, aby upewnić się, że wszyscy przy stole są szczęśliwi – a nie ma nic ważniejszego w biznesie niż uzyskanie tej pewności, prawda?

3. Ile wydać na wino w czasie lunchu biznesowego?

Prawda, że zakup butelki za 100 zł brzmi całkiem inaczej niż tej za 800 zł – tym bardziej, jeśli pieniądze na to nie pochodzą z budżetu firmy, ale Twojej własnej kieszeni? W jaką więc cenę powinieneś wycelować? Każdy obiad biznesowy będzie inny i decyzje powinny być podejmowane w zależności od:

  • klienta, któremu próbujesz zaimponować

  • od rodzaju spotkania, które organizujesz

Jeśli jest to formalne spotkanie wstępne, nie trzeba wydawać dużych pieniędzy na alkohol. Jeśli jednak świętujesz umowę lub sukces klienta, być może warto trochę więcej wydać? W każdym razie, każdy mądry konsultant biznesowy zaleci CI trzymanie się z dala od wszelkiego wina którego cena jest określana za pomocą czterocyfrowych liczb. Możesz dostać to, czego szukasz, wcale nie wydając aż tak wiele! Jeśli przed udaniem się na taki lunch biznesowy dokształcisz się co nieco w temacie wina – możesz dać komuś wspaniałe doświadczenie podczas degustacji, wcale nie wydając na to wielkiej fortuny.

Jak widać – uraczenie klientów bądź partnerów biznesowych podczas lunchu wcale nie musi być tak skomplikowane, jak się wydaje – wystarczy pamiętać o tych kilku podstawowych zasadach, by przynajmniej na tym polu odnieść sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *