6 pewnych biznesów na rynku edukacyjnym

start-up5

Prowadzenie własnej firmy na polskim rynku to zadanie niewątpliwie trudne, wymaga odwagi, ale przede wszystkim wiedzy, doświadczenia i przygotowania. Każda branża, każdy biznes może okazać się porażką, jednakże wsłuchując siew potrzeby odbiorców, poszukując niszy rynkowej możemy odnieść sukces, niekoniecznie błyszcząc innowacyjnym i kreatywnym pomysłem na firmę. Edukacja w XXI wieku to ważna branża na rynku. Odejście od modelu edukacji powszechnej, jako jedynej słusznej drogi do wiedzy skutkuje rozmaitymi metodami nauki, pośród których możemy do woli wybierać i decydować gdzie, kiedy, z kim i czego chcemy się nauczyć. Duże zainteresowanie edukacją stworzyło rynek wielu produktów i usług dających zatrudnienie rzeszom nie tylko nauczycieli i korepetytorów.

Jednym z biznesów z edukacją związanych są szkoły

Liczba szkół prywatnych i niepublicznych na przestrzeni ostatniego dziesięciolecia nie tylko wzrosła ale robi wrażenie. Prócz placówek zorganizowanych funkcjonuje na rynku tysiące małych firm, często jednoosobowych o profilu szkoleniowym i edukacyjnym. Poza szkołami wyższymi, montessoriańskimi i waldorfskimi dużym zainteresowaniem cieszą się zajęcia dodatkowe, którymi wzbogacany jest klasyczny model edukacji powszechnej. Unikalnym systemem nauczania cechują się szkoły nastawione na koordynacje i wsparcie rodzin edukujących swoje pociechy domowo. Nie sposób pominąć również szkół języków obcych, które służą nie tylko młodemu pokoleniu ale i dorosłym. W ramach wielu szkół organizowane są zarówno zajęcia dla przedszkolaków jak i w formie uniwersytetu trzeciego wieku. Równie popularnymi szkoleniami, konferencjami i projektami edukacyjnymi są zajęcia z zakresu psychologii i rozwoju osobistego, organizacji czasu i planowania swojej kariery. W ramach tychże tematów mieszczą się również przedsięwzięcia promocji rodzicielstwa bliskości i świadomego rodzicielstwa, wychowywania dzieci na wartościowe jednostki itp. Rosnące zainteresowanie na coraz bardziej szczegółowe panele szkoleniowe poświęcone konkretnym umiejętnościom prowadzą do powstawania ośrodków specjalizujących się w konsultacjach i wsparciu psychologicznym online wykorzystując Skype.

1 (1)

Mimo wszystko biznes edukacyjny nie jest aż tak pewny, by w ciemno można było w niego zainwestować. Aby odnieść sukces na rynku edukacyjnym należy zapewnić odbiorcom zarówno kompleksową ofertę edukacyjną, jak i jakościową. Oferując uczniom skuteczność nauki, ciekawy repertuar tematyczny dający realne korzyści z proponowanej wiedzy można liczyć na popularność, a co za tym idzie na zyski oraz perspektywę rozwoju, ewolucji biznesu, ugruntowanie pozycji na rynku i przetrwanie walki z konkurencją. Doskonałą grupą docelową ośrodków edukacji są dzieci i młodzież, jednak nie tylko za młodu się uczymy. Coraz więcej osób inwestuje w życiu dorosłym w rozwój osobisty, czy to dla kariery, czy też dla własnej satysfakcji i z czystej ciekawości. Łatwość w podjęciu nauki sprzyja rozwojowi branży edukacyjnej. Ilość zajęć dodatkowych dla dzieci i młodzieży przyprawia o zawrót głowy. Maluchy mogą uczyć się malarstwa, tańca, a także krawiectwa, stolarstwa i robotyki. Projekty naukowe tworzone  zmyślą o małych odkrywcach obejmują również pochylenie się nad otaczającym światem w formie doświadczania świata, obserwacji przyrody, życia codziennego, czy tez zgłębiania tajników ekonomii, informatyki oczami dziecka. Wiele projektów edukacyjnych wykracza poza spotkania w salach lekcyjnych oferując dzieciom zajęcia w terenie, kolonie i wyjazdy rodzinne z edukacją w tle. Popyt na zajęcia doświadczalne, pokazy naukowe wychowuje w bliskości do nauki owocując rosnącym zainteresowaniem edukacją przez całe życie, jednocześnie dbając o popyt na produkty edukacyjne.

Poza stacjonarnymi placówkami dużą konkurencją dla licznych szkół i placówek zorganizowanej nauki jest trend do samodzielnego zdobywania wiedzy. Trend ten wykreowany został przez inwestorów z branży edukacji online. Kursy, pomoce zdalne dostępne w sieci umożliwiają niezależność. Dostęp do wiedzy nie rzadko darmowej w sieci pozwala na efektywną naukę na własnych zasadach, wedle osobistych możliwości i potrzeb. To duży plus, dzięki któremu edukacja online zaczyna wypierać klasyczny model nauki w szkole nie rezygnując jednocześnie z kontaktu z nauczycielem. Wschodzącym biznesem na rynku edukacyjnym są korepetycje online. To nisza rynkowa zarówno dla nauczycieli szukających zatrudnienia dodatkowego i zasadniczego, jak i dla projektów obsługujących korepetycje zdalne. Przykładem na udany biznes tego rodzaju jest serwis preply.com, który pośredniczy w znalezieniu odpowiedniego nauczyciela. Ogromne zainteresowanie ofertą Preply dowodzi popytu na e-korepetycje. Dzięki braku ograniczeń względem odbiorców, ich miejsca zamieszkania można uznać, iż korepetycje są niezwykle pewnym biznesem, bowiem zawsze znajdziemy na rynku światowym odbiorcę naszej usługi, jeśli nie lokalnie, w Polsce, to za granicą.

Prócz korepetycji w sieci zainteresowaniem cieszą się aplikacje mobilne.

Rynek aplikacji może przytłaczać odbiorcę, bowiem są ich miliony i co rusz powstają nowe ich wersje. Większość proponowanych aplikacji łączy rozrywkę i naukę w jednym, wiele poprzez atrakcyjny design zachęca do nauki. Część z aplikacji stanowi praktyczne narzędzie pomagające w korzystaniu z tablic matematycznych, wzorów itp. Największą zaletą aplikacji mobilnych jest ich podręczny charakter. Zawsze dostępne, nie zajmujące miejsca, by z nich skorzystać wystarczy posiadać pod ręką smartfon, często nie jest konieczny internet, bowiem pracują w trybie offline. Dodatkowo są niedrogie lub wręcz darmowe, stanowią uzupełnienie nauki, zastępując podręczniki, słowniki i inne pomoce dydaktyczne. Z aplikacji korzystają głównie osoby młode, uczniowie i studenci, którzy chętnie uczą się hiszpańskiego, japońskiego z aplikacjami, jak i rozwijają swoją wiedzę rozwiązując quizy wiedzy, doskonaląc swoją wiedzę historyczną itp. Twórcy aplikacji, by zaspokoić oczekiwania różnych grup odbiorców ścigają się w tworzeniu aplikacji dla dzieci, młodzieży, dorosłych z coraz bardziej wyspecjalizowanych dziedzin wiedzy. Bez wątpienia to rynek z przyszłością, a i dochodowy biznes, jednakże aby aplikacja cieszyła się powodzeniem i nie została zapomniana wymaga kreatywnych rozwiązań, czytelnej grafiki, wygodnego interfejsu.

Kolejnym z biznesów edukacyjnych są szkolenia, a zwłaszcza e-szkolenia.

To oferta przede wszystkim dla osób dorosłych wspinających się po szczeblach kariery i uzupełniających swoją wiedzę. W szkolenie pracowników inwestują pracodawcy, którzy są doskonałym partnerem w biznesie. Prowadząc firmę szkoleniową możemy organizować szkolenia stacjonarne, wyjazdowe, jak też internetowe szkolenia, czy to na żywo, czy też do pobrania i samodzielnego wykonania. Tym samym możliwości mamy wiele. Im bardziej zróżnicowaną ofertą dysponujemy, tym możemy liczyć na większy sukces naszego przedsięwzięcia. Jednym z najpewniejszych na rynku tematów szkoleń są szkolenia językowe. Znajdują one odbiorców nie tylko w pracownikach, firmach. Szczególnym uznaniem cieszą się kursy jeżyków niszowych, o które nie jest tak łatwo jak o naukę angielskiego czy niemieckiego. Obserwując popyt w zakresie nauki języków obcych warto wspomnieć o biznesie edukacyjnym opartym na organizacji nauki poprzez zanurzenie w języku obcym. Prócz kursów zagranicznych języków obcych udanym przedsięwzięciem są serwisy pośredniczące w znalezieniu rodzin goszczących, przyjmujących osoby chętne do nauki języka w zamian za drobne prace w domu, czy opiekę nad zwierzęciem, dzieckiem itp.

Podsumowując możliwości funkcjonowania na rynku edukacji jest bardzo wiele, aczkolwiek pamiętać należy o inwestycji w zróżnicowaną ofertę odpowiadającą na aktualne potrzeby rynku. Coraz częściej oferta, by cieszyła się popularnością musi łączyć pokolenia, być nowoczesna i atrakcyjna.

Materiały prasowe: preply.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *