Praca w call center – plusy i minusy zawodu

Pracownicy call center są obecnie bardzo rozbudowaną grupą zawodową, a na nowych przedstawicieli tej branży zawsze czeka ciekawe zatrudnienie. Wiele firm z różnych branż ma bowiem rozbudowane działy call center, które zajmują się aktywnym pozyskiwaniem nowych klientów lub obsługą dotychczasowych. Jak każda inna praca, także zatrudnienie w call center ma zarówno swoje plusy, jak i minusy. Warto je poznać, zanim zdecydujemy się na działanie właśnie w tej branży.

Praca w call center to doskonałe rozwiązanie dla studentów lub osób, które szukają tymczasowej pracy na kilka miesięcy czy na wakacje. Choć, oczywiście, nie brakuje również osób, które w takim zawodzie sprawdzają się także przez wiele lat. Plusem pracy jest zdecydowanie powtarzalność i przewidywalność – codzienne obowiązki zawodowe są dokładnie takie same, rozmowy często prowadzone są na podstawie określonych schematów czy scenariuszy, które pracownicy mają zawsze pod ręką. Co więcej, praca odbywa się przez telefon – nie trzeba więc osobiście kontaktować się z klientami, ani tym bardziej codziennie robić wiele kilometrów, aby dotrzeć na różnego rodzaju spotkania. Praca w call center z pewnością uczy też cierpliwości i opanowania, a byli pracownicy tej branży są doskonale przygotowani i przeszkoleni do pracy w innych formach obsługi klienta.

Minusy pracy w call center

Ujemne strony pracy w różnych firmach call center bywają związane z wewnętrznymi regulaminami czy wymaganiami w danej firmie. Często pracownicy mają postawione nierealne lub trudne do wykonania cele, które potrafią mocno zdemotywować. Zdarza się też, że wynagrodzenie jest uzależnione od wyników – jeśli ktoś nie czuje się dobrze w prowadzeniu rozmów sprzedażowych, jego zarobki raczej nie będą należały do wysokich. Nie jest to także praca dla osób, które w ogóle kiepsko czują się w obsłudze klienta, wolą pracować bez kontaktu z ludźmi, kiepsko reagują na stres czy pracę pod presją czasu. Praca w call center nie jest więc dobra dla każdego – czasem trzeba popracować przez kilka dni lub tygodni, aby upewnić się, że absolutnie nie jest to coś, co chcielibyśmy robić w naszym zawodowym życiu.

Obsługa klienta wymaga szkolenia

Jeśli pracujemy w jakiejkolwiek obsłudze klienta, warto mieć świadomość, że wymaga to odpowiedniego przeszkolenia czy przygotowania. Nieważne, czy jest to serwis apple Bydgoszcz, telefoniczna sprzedaż telefonów, pakietów internetowych czy innych usług, pracownicy muszą być do tego przygotowani. Zanim nowy pracownik zostanie dopuszczony do nawiązywania rozmów telefonicznych, musi zdobyć wiedzę, doświadczenie, umiejętności. Musi również bardzo dobrze poznać produkt, jaki sprzedaje. Im więcej będzie na jego temat wiedział, tym łatwiej będzie mu prowadzić rozmowy z klientem. Dobrze będzie sobie radził z odpowiadaniem na trudne pytania bez konieczności sięgania do dokumentów, scenariuszów rozmów oraz innych materiałów, które mają ułatwić mu pracę. Jeśli firma pracująca na podstawie call center nie prowadzi żadnych szkoleń dla pracowników, tylko od razu rzuca ich na głęboką wodę, czyli kontakt z klientami, lepiej jest zrezygnować z takiego zatrudnienia. Firma, która już na starcie nie dba o osoby zatrudnione, także w innych kwestiach nie będzie zapewniała im odpowiednich warunków do pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *