Co to jest monitoring pozycji w Google i dla kogo jest przeznaczony?

Bez względu na rodzaj działalności, jaki prowadzi firma, trzeba wykonać wiele działań, aby pokazać się światu. Aktualnie najwięcej działań reklamowych i marketingowych skupia się na wirtualnej przestrzeni, gdyż to właśnie w internecie konsumenci poszukują produktów i usług. Jeśli firma zbagatelizuje konieczność aktywnego działania w sieci, musi liczyć się z tym, że szybko zostanie wyprzedzona przez konkurencję.

Jednym z najważniejszych elementów promowania firmy w sieci jest pozycjonowanie, czyli działania, których zadaniem jest wywindowanie strony firmowej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Chodzi to, by użytkownik po wpisaniu konkretnych słów kluczowych otrzymał firmę jak najwyżej w wynikach. Większość użytkowników zwykle decyduje się na usługi czy produkty tych firm, które w wynikach wyszukiwania znajdują się jak najwyżej. Niewiele osób zadaje sobie trud, by przeglądać kilka czy kilkanaście stron z wynikami.

Pozycjonowanie musi być systematyczne

Aby pozycjonowanie było skuteczne, musi być prowadzone przede wszystkim regularnie i systematycznie. Raz wypracowana wysoka pozycja w Google nie jest bowiem dana na zawsze i może się bardzo szybko zmieniać. Trzeba bowiem pamiętać, że wiele firm pozycjonuje się na takie same frazy czy słowa kluczowe. Konieczny jest więc monitoring pozycji w Google, który pozwoli sprawdzić, gdzie firma znajduje się w wynikach wyszukiwania, na jakie frazy strony i podstrony najlepiej się pozycjonują, a nawet jaki tytuł i opis strony użytkownik widzi w wynikach wyszukiwania. Dobry i sprawny monitoring pozwala również na wychwycenie wszelkich nieprawidłowości, jakie dzieją się ze stroną, co pozwala na szybką reakcję i modyfikację działań.

Monitoring prowadź regularnie

Aby monitoring pozycji w Google przynosił efekty i pozwalał na szybkie modyfikowanie działań pozycjonujących, powinien być prowadzony regularnie i systematycznie. Jednorazowe sprawdzenie zdecydowanie mija się z celem, bo po tygodniu czy dwóch pozycja strony w wyszukiwarkach może być zupełnie inna. Warto również pamiętać, że wyszukiwanie jest ostatnio coraz bardziej spersonalizowane, co sprawia, że każdy użytkownik na podstawie tych samych słów kluczowych może uzyskiwać zupełnie inne wyniki. Warto więc monitorować pozycję, sprawdzając jak strona wyświetla się użytkownikom pod różną szerokością geograficzną i na różnych urządzeniach. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług Spideric. Firma oferuje nowoczesne, zaawansowane narzędzia monitorujące, dzięki którym każdy może na bieżąco i w dowolnej firmy sprawdzić sobie swoją stronę i wszystkie frazy, na które powinna się ona dobrze pozycjonować. Inwestycja w profesjonalny monitoring powinna być dla firmy tak samo oczywista, jak korzystanie z usług firm zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych. Koszt jest niewielki w porównaniu do korzyści, jakie można mieć z regularnie prowadzonego monitoringu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *