Kontrola jakości w branży automotive

Branża automotive jest bardzo specyficzną gałęzią przemysłu. Nie ma tu miejsca na żadne pomyłki, ponieważ mogą one skutkować poważnymi urazami bądź nawet śmiercią użytkowników pojazdów w przypadku wypadków na drodze. Dlatego tak duży nacisk należy kłaść na kontrolę jakości na produkcji wszelakich części do aut. Co to oznacza w praktyce? 

CZYM JEST KONTROLA JAKOŚCI? 

Kontrola jakości to proces, którego celem jest poprawa jakości wyrobów, wcześniejsze wykrywanie usterek, które mogłyby zaburzyć produkcję, a także zapewnienie ciągłości procesów. Są to działania polegające na sprawdzaniu, mierzeniu czy testowaniu charakterystyk produktów, odnosząc jednocześnie wyniki do wymagań wyjściowych odnośnie tych wyrobów, by potwierdzić zgodność. Jednym słowem sprawdzane jest, czy wyroby są w takim stanie, jak podają wymagania. Kontrola jakości prowadzi do zmniejszenia strat, a więc również reklamacji i zmniejszenia kosztów ogólnie ponoszonych przez przedsiębiorstwo. Mówimy tutaj o kosztach związanych z wypuszczeniem na rynek produktów wadliwych, ale też kosztach potencjalnych przestojów linii produkcyjnych, czy nawet stratach wizerunkowych, które są równie niebezpieczne dla organizacji.  

OUTSOURCING KONTROLI JAKOŚCI 

Aby odpowiednio zadbać o proces kontroli jakości, firmy coraz częściej decydują się na outsourcing takiego procesu. Oznacza to, że przedsiębiorstwo przekazuje zadania związane z tym tematem firmie zewnętrznej. Sama nazwa pochodzi z języka angielskiego i oznacza outside-resource-using. Przedsiębiorstwa decydują się na outsourcing w momencie, gdy nie mają odpowiednich zasobów, by same zająć się zagadnieniem lub gdy takie rozwiązanie jest dla nich bardziej opłacalne finansowo. Proces kontroli jakości jest na tyle ważny, że jego wyników nie można pozostawić przypadkowi.  

Zarządzanie klientami - CRM w firmie

KONTROLA JAKOŚCI W AUTOMOTIVE 

Jak już wspomniano, proces kontroli jakości w branży automotive jest kluczowy. Nikt z nas nie wyobraża sobie poruszać się pojazdem, który mógłby mieć wadliwe części. Aby temu zapobiec, potrzebny jest właśnie dział kontroli jakości. W tej gałęzi przemysłu bardzo często proces ten jest zautomatyzowany. Wykorzystywane są systemy bądź narzędzia, które mają na celu zapewnienie stuprocentowej pewności, że wyroby opuszczają produkcję bez defektów.  

PODSUMOWANIE 

Kontrola jakości pozostaje ważnym elementem produkcji. Aby odpowiednio zadbać o ten proces, firmy często decydują się na outsourcing. Zwłaszcza w branży automotive często mamy do czynienia z automatyzacją działań i narzędzi. Wszystko po to, aby dostarczyć najwyższą jakość do klienta.  

Systemy CRM – czym są i jak mogą pomóc twojej firmie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *