Czym są materiały POS i gdzie znajdują zastosowanie?

Materiały POS to najszybciej docierająca do klientów forma reklamy, mająca ogromne znaczenie w procesach sprzedaży i marketingu. Stanowią one jedne z najczęściej stosowanych obecnie materiałów reklamowych BTL. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientem mają duży wpływ na jego decyzje zakupowe. Wykorzystanie materiałów POS pozwala na zwiększenie sprzedaży oraz rozpoznawalności marki. Czym dokładnie są materiały POS, jakie są ich rodzaje oraz jak można je zamówić?

Czym są materiały POS?

Materiały POS (ang. point of sale) mają za zadanie wspierać sprzedaż i są nośnikiem reklamy typu BTL (ang. below the line), która stosowana jest poza środkami masowego przekazu oraz kierowana do klienta detalicznego. Materiały POS wspierają sprzedaż bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu lub w jego pobliżu. Mogą być wykorzystywane w różnych miejscach w obrębie obiektu handlowego. Materiały POS powinny być dostosowane do wystroju wnętrz, specyfiki marki, a także docelowej grupy odbiorców. Najbardziej skuteczne są kreacje zapadające w pamięć.

Jakie są rodzaje materiałów POS?

Wśród najczęściej wykorzystywanych materiałów POS znajdują się: standy, potykacze, stojaki na ulotki, zabudowy sklepowe, ekspozytory oraz displaye. Popularnością cieszą się również mniejsze akcesoria, takie jak naklejki, bilownice, cenówki, serwetniki oraz broszury reklamowe i wobblery.

Standy znajdują zastosowanie w handlu detalicznym. Oprócz funkcji reklamowych mają wartość użytkową, ponieważ na ich półkach mogą być umieszczane promowane produkty oraz ulotki reklamowe i foldery. Odpowiednie wyeksponowanie produktów umożliwia znaczne zwiększenie ich sprzedaży, z tego względu standy cieszą się niesłabnącą popularnością.

Potykacze to stojaki składające się z dwóch połączonych ze sobą ram z PCV lub innego wytrzymałego tworzywa, na których montowane są graficzne materiały reklamowe. Potykacze umożliwiają wygodną wymianę materiałów, posiadają też mechanizmy stabilizujące, dzięki czemu można umieszczać je na nierównej nawierzchni.

Displaye mają postać stojaka lub regału, na którym umieszczane są promowane produkty. W dużych sklepach często stosowane są w formie wyspy promocyjnej, składają się wtedy z kilku elementów.

Bilownice to inaczej podstawki do wydawania reszty. Mogą być wykonane z plastiku lub szkła. Pozwalają na reklamowanie dowolnych produktów, a wkładki reklamowe podobne są do ulotek.

Wobblery są ruchomymi reklamami przymocowanymi do półki za pomocą elastycznego paska lub niedużej sprężyny. Zazwyczaj wykonane są z przezroczystego tworzywa sztucznego lub folii. Za ich pomocą można poinformować o promocjach i cechach produktu. Wprawiane są w ruch poprzez dotyk czy podmuchy powietrza.

Jak zamówić materiały POS?

Materiały POS warto zamawiać u sprawdzonych firm, które mogą zaoferować szeroki zakres usług – od wykonania projektu, przez produkcję, aż po montaż. Firmą, której można powierzyć zadanie produkcji materiałów POS, jest Canvas – doświadczeni specjaliści w visual merchandisingu, oferujący standardowe oraz nietypowe rozwiązania wspierające markę w miejscu sprzedaży. W Canvas zamówisz zrealizowane z dbałością o każdy detal potykacze, wobblery lub stojaki, a także interaktywne kioski, standy i ekspozytory.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *