Branża IT i obsługa prawna a ich dynamika współpracy

Regulacje mogą być mieczem obosiecznym dla firm technologicznych. Nawet jeśli przepisy zapewniają konsumentom ochronę, niektórzy eksperci prawni twierdzą, że mogą również utrudniać innowacje. Z punktu widzenia niektórych firm technologicznych jest to problem, który często wynika z regulacji opartych na przestarzałych modelach biznesowych, stąd zdaje się, że obsługa prawna dla firm IT zdaje się mieć dzisiaj coraz większe znaczenie.

Tradycyjne przepisy mogą osłabiać innowacje – właśnie wtedy prawnicy muszą zrównoważyć sprawę biznesową z istniejącym prawem i polityką stojącą za tymi przepisami, aby znaleźć działające medium. Jest to odejście od normy dla większości prawników, którzy są przyzwyczajeni do stosowania ramy prawnej zamiast definiować nowe, ale branża technologiczna spowodowała powstanie nowego zakresu obowiązków. Oto największe powody, dla których firmy technologiczne potrzebują prawnika o nowoczesnym podejściu.

Firmy technologiczne stosują unikalne modele biznesowe

Od szukania miłości przez aplikacje randkowe po monitorowanie naszego zdrowia za pomocą smartfonów, nasze życie jest coraz bardziej cyfrowe. Ten styl życia niesie ze sobą własny zestaw problemów, ponieważ kwestie prywatności stają się coraz bardziej istotne dla konsumentów.

Firmy prawnicze zauważają, że klienci z branży technologicznej mają tendencję do przełamywania schematu wokół istniejących firm i odtwarzania ich. W rezultacie, dla klientów technologicznych, biznes jako taki usystematyzowany – zwykle nie działa. Zamiast tego firmy technologiczne potrzebują prawnika zaznajomionego z ich problemami. Ci klienci stają w obliczu nowego zestawu problemów prawnych – lub przynajmniej bardzo innego podejścia do starych – i potrzebują porady od osoby, która ma biegłość w takich kwestiach. Nowocześni prawnicy powinni umieć dostosowywać się do zmian w modelach biznesowych i umieć zrozumieć naturę zakłóceń.

Firmy technologiczne mają inną kulturę

Przyjeżdżający prawnicy często nie przewidują innowacyjnej kultury firm technologicznych. Rozwiązywanie problemów i komunikacja są najważniejsze. Przekłada się to na jednocześnie wymagające i ekscytujące dostosowanie. Taka interakcja międzyfunkcyjna może wzbogacić perspektywę prawnika i pomóc mu w pielęgnowaniu relacji między różnymi rolami i branżami. Te relacje – umiejętność przedstawienia klientów inwestorom lub polecania dobrego programisty iOS – są głównym źródłem wartości w nowoczesnej obsłudze prawnej firm IT.

Wolno pracujące koła wymiaru sprawiedliwości mogą wydawać się statyczne dla firm technologicznych, które chcą działać z zawrotną prędkością, aby na nowo odkryć przemysł i społeczeństwo. Aby znaleźć idealny rynek lub lepiej obsługiwać klientów, wiele firm technologicznych musi zmienić kierunek.

W praktyce oznacza to, że niektóre firmy bardziej koncentrują się na zadowoleniu klienta niż na ocenie legalności produktu. To kolejny powód dla którego mogą tym bardziej potrzebować obsługi prawnej sprawowanej przez tych prawników, dla których te zawiłości są w pełni zrozumiałe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *