Podobnie jak w każdej innej branży, firma oferująca catering dla korporacji również potrzebuje biznes planu i posiadanie takowego gotowego jeszcze przed rozpoczęciem biznesu cateringowego będzie pozwalało upewnić się, że jesteś w stanie dobrze rozpocząć i iść w dobrym kierunku, zgodnie z planem. Jak w każdym biznesie, biznes cateringowy będzie miał również różne cele i narzędzia do mierzenia postępów jako części planu gastronomii. W skrócie, dobry plan pozwoli upewnić się, że nadal koncentrujesz się na swoich celach.
Biznes plan, nie tylko zachęca do śledzenia rozwoju swojej działalności, ale także pomaga wiedzieć kiedy szukać pomocy z zewnątrz, w szczególności w odniesieniu do finansowania. Jeśli szukasz inwestorów, pierwszą rzeczą, jaką inwestor będzie chciał zobaczyć to bardzo dobry plan – bez względu czy chodzi o twoich przyszłych partnerów biznesowych czy instytucje finansowe (banki).
Napisanie planu dla swojej firmy cateringowej nie jest tak proste jak się wydaje, to wymaga zrobienia sporej ilości badań i daje sporo do myślenia. W rzeczywistości, można uzyskać przykładowy plan biznesowy dla dobrze zarządzanego przedsiębiorstwa gastronomicznego i użyć go do napisania własnego przez włączenie do niego swoich własnych parametrów. Przedsiębiorstwo powinno składać się z następujących elementów:
Podsumowanie
Ta część biznesplanu powinna wyjaśnić w skrócie na czym dokładnie będzie polegać twoja cateringowa działalność – mamy tutaj do czynienia z krótkim zarysem dla czytelnika.
Cele
Ta część biznesplanu powinny opisać całość krótkich i długoterminowych celów twojej działalności gastronomicznej (najlepiej na najbliższe 4 do 5 lat) w kategoriach finansowych. Cele te powinny określać cele, które mają zostać osiągnięte za pomocą linii czasu.
Misja
Ta część biznesplanu powinna określić i wyjaśnić wartości i ideały, jakie charakteryzują twoją firmą cateringową (w skrócie musi to być coś na temat etyki biznesu i ambicji). Np. jeśli celem twojej firmy jest działać w zgodzie dla ochrony środowiska to w tym miejscu można już nadmienić, że będzie się do tego wykorzystywało naczynia jednorazowe wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu (zerknij na ofertę naczyń jedno razowych tutaj www.coverisrigid.com/pl/naczynia-i-opakowania-jednorazowe/)
Własność
Ta sekcja ma określić strukturę własnościową firmy cateringowej, czy jest to jednoosobowa firma, spółka osobowa czy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, a także związane z tym szczegóły.
Rozruch – wymagania
Sekcja ta powinna zawierać informacje na temat początkowych potrzeb firmy cateringowej jest. Jaki jest koszt rozruchu? Czy jest wymagany kapitał obrotowy? Czy jest wymagany sprzęt? Itp.
Informacje o rynku
Firma cateringowa dla korporacji na pewno ma sporą konkurencję i konieczne jest, aby zawierać informacje odnoszące się do tego w tej części biznesplanu. To będzie zawierać krótkie podsumowanie konkurencji wraz z analizą i planami które wyjaśniają jak uzyskać przewagę nad konkurencją wraz ze szczegółami.
Strategia
To część planu gastronomicznego która powinna zawierać strategię marketingową, która ma być stosowana w celu osiągnięcia wyznaczonych celów. Sekcja ta będzie także prognozowała dane finansowe za sprzedaży.