W skrócie, wybór koncepcji restauracji może wydawać się bardzo arbitralny, ale w rzeczywistości jest to jeden z najważniejszych kroków do rozpoczęcia działalności związanej z żywnością i napojami.
Tutaj pokażemy, dlaczego wybór i rozwijanie koncepcji restauracji może być różnicą między udanym biznesem a całkowitą klapą.
Kiedy wchodzisz do branży restauracyjnej, zazwyczaj masz pomysł, o którym myślałeś i zdecydowałeś, że nadszedł czas, aby zmienić koncepcję biznesową w rzeczywistość. Jednak pełna koncepcja restauracji jest czymś więcej niż tylko abstrakcyjnym pomysłem. Wszystko, począwszy od niuansów menu, a skończywszy na farbie na ścianach, przyczynia się do koncepcji Twojego zakładu. Koncepcja restauracji jest wybierana i rozwijana poprzez żmudne badania i głębokie zrozumienie branży.
Oto zestawienie kroków, jakie należy podjąć, aby wybrać i opracować koncepcję swojej restauracji.
Czym jest koncepcja restauracji?
Po otwarciu restauracji koncepcja restauracji powinna być budulcem planowania firmy. Koncepcja restauracji jest szerokim tematem Twojego zakładu: kuchnią, stylem usług, a nawet czynnikami takimi jak wystrój i wygląd menu. Ponieważ branża spożywcza jest tak wyjątkowa, koncepcja restauracji jest najważniejszą rzeczą do stworzenia przed wejściem na rynek.
Jaki jest Twój ogólny cel?
Masz pomysły i inspiracje, często powody, dla których ludzie decydują się na działalność restauracyjną. Branża nie jest przyjazna dla nowych firm, w końcu prawie jedna czwarta restauracji zamyka się w pierwszym roku otwarcia.
Dlatego twoja restauracja powinna opierać się na pomysłach, które przemyślałeś, zanim zaangażujesz się w otwarcie swojej firmy. Większość ludzi ma luźny pomysł na menu lub innowacyjny styl usług, kiedy decydują się na otwarcie restauracji.
Powinieneś zadać sobie pytanie:
-
Jakie są unikalne aspekty Twojej koncepcji, które przyciągną ludzi do Twojej firmy?
-
Co chcesz osiągnąć ogólnie?
Oczekiwania klientów i grupa docelowa
Badanie rynku jest niezbędnym krokiem przy rozpoczynaniu działalności w dowolnej branży. Bez względu na to, jaki kształt przybiera Twoja firma, sprzedawane produkty i koncepcja będą miały odbiorców docelowych, które są szerokie lub specyficzne dla wieku i przedziałów dochodów.
Pomyśl o typach klientów, których chcesz przyciągnąć do swojej firmy. Przydatna jest znajomość docelowej grupy demograficznej. W przeciwnym razie nie zrozumiesz ich priorytetów i motywacji podczas budowania motywu i strategii marketingowej.
Zbadaj swój rynek
Zbadaj rynek w miejscu, w którym planujesz otworzyć swój biznes. W jaki sposób różne grupy demograficzne są reprezentowane w tym konkretnym regionie? Czy istnieją podobne restauracje do zamierzonej koncepcji? Jeśli tak, czy masz sposób na odróżnienie swojego pomysłu od udziału w rynku?
Czasami obszary geograficzne nie obsługują określonych typów restauracji. Na przykład, próba otwarcia restauracji fast food burger w miejscu, gdzie większość ludzi jest świadoma zdrowia i woli restauracje takie jak http://www.szkutnia.waw.pl/pl/o_restauracji/, nie jest zbyt praktyczną koncepcją.