SEO 2019 – optymalizacja słów kluczowych to zdecydowanie nie wszystko!

Co Ci przychodzi na myśl, gdy widzisz termin „SEO”? Gdzie skupiasz całą swoją energię, próbując poprawić ranking SEO swojej witryny? Większość ludzi skupia dużą część swojego czasu na „słowach kluczowych” i na niczym więcej.

Jeśli jednak intensywnie pracujesz nad optymalizacją słów kluczowych, ale nadal nie uzyskasz pożądanych wyników, być może będziesz musiał rozważyć inne czynniki wpływające na ranking SEO? Algorytmy wyszukiwarek nie tylko oceniają trafność słów kluczowych na stronach oraz w metadanych, w odniesieniu do wyszukiwanych haseł użytkownika, ale także oceniają takie informacje, jak:

  • czas trwania odwiedzin w witrynie
  • współczynnik odrzuceń
  • uszkodzone linki
  • oglądane strony
  • linki przychodzące i wychodzące

Aby użytkownicy mogli pozostać w Twojej witrynie i wchodzić w interakcję z treściami sam musisz poznać czym jest MOC SŁOWA – treści SEO i wtedy dopiero możesz zwiększyć miejsce w rankingach swojej witryny, a możesz to zrobić, poprawiając komfort użytkowania i użyteczność swojej witryny.

Używanie słów kluczowych w celu przyciągnięcia użytkowników do Twojej witryny to tylko połowa historii. Jeśli podchodzisz do SEO tylko jako zadania optymalizacji swojej strony dla osób korzystających z wyszukiwarek – pojęcie przyjazności dla użytkownika staje się ważnym czynnikiem.

W tym artykule przyjrzymy się różnym aspektom użyteczności stron internetowych, które wpływają na ranking stron internetowych. Spojrzymy na to jak poprawić ranking SEO poprzez poprawę użyteczności witryny i co robić, gdy wydaje się, że istnieje konflikt między użytecznością a polecanymi najlepszymi praktykami SEO.

Czym jest użyteczność witryny?

Użyteczność witryny obejmuje wiele elementów projektowania stron internetowych, z których większość jest również związana z konwersją.

Oto kilka z nich, które mogą wpłynąć na ranking witryny:

Skuteczność: czy użytkownicy mogą osiągnąć swoje cele, gdy wylądują na Twojej stronie? na przykład Czy mogą znaleźć potrzebne informacje, zamówić pożądane produkty lub skontaktować się z firmą w celu skorzystania z obsługi klienta?

Wydajność: zwiększenie skuteczności to wydajność. Oprócz tego, że użytkownik może osiągnąć cel, jak szybko użytkownik może wykonać zadanie? Jeśli odwiedzający nie będą w stanie skutecznie i wydajnie znaleźć potrzebnych informacji na swojej stronie internetowej, są bardziej skłonni do nawigacji. Krótszy czas spędzony na stronie może mieć negatywny wpływ na ranking SEO.

Przydatność: czy użytkownicy mogą szybko nauczyć się poruszać po swojej stronie? Czy CTA, które można klikać, są spójne, i dzięki temu użytkownicy wiedzą, jak z nich skorzystać? Gdy odwiedzający spędzają zbyt dużo czasu, próbując dowiedzieć się, jak korzystać z witryny, spędzają mniej czasu na pobieraniu informacji lub przeglądaniu produktów. Ponadto, gdy nie mogą znaleźć tego, czego potrzebują, prawdopodobnie sfrustrują się, odejdą i nigdy nie wrócą.

Zapamiętywalność: czy użytkownicy mogą ponownie znaleźć Twoją witrynę przy następnym wejściu do wyszukiwarki? Powtarzający się ruch może pomóc w zwiększeniu rankingu Google. Odwiedzający mogą znaleźć Twoją witrynę, a następnie nawigować z wielu powodów. Mogą pamiętać o niej, bo się im spodobało to, co znaleźli – i tym samym mogą spróbować jej ponownie wyszukać. Czy słowo kluczowe powiązane z danym wyszukiwaniem jest wystarczająco łatwe do zapamiętania, aby ponownie znaleźć Twoją witrynę?

Zapobieganie błędom: niektóre błędy na stronie internetowej mogą mieć wpływ nie tylko na doświadczenie użytkownika, ale także na ranking SEO. na przykład klasyczny błąd 404 Nie znaleziono strony – to link, który mówi jedną rzecz, ale wyświetla coś innego lub uszkodzony link, który nie jest już ważny.

Definiowanie użyteczności – czyli jak poprawić SEO?

Przede wszystkim należy się zastanowić jak wysoka użyteczność witryny poprawia ranking SEO. Wyszukiwarki nagradzają witryny przyjazne dla użytkownika, co oznacza, że ​​mają wysoką użyteczność. Google preferuje witryny, które nie tylko są bogate w słowa kluczowe, ale także wykazują zaangażowanie użytkowników. Aby się o tym przekonać sprawdź również: pozycjonowanie we Wrocławiu Pogotowie SEO, a szybko uświadomisz sobie, iż ranking SEO poprawia się, gdy odwiedzający:

  • dłużej pozostają w witrynie
  • wyświetlają więcej stron
  • powtarzają odwiedziny

Im bardziej przyjazna dla użytkownika witryna, tym większe prawdopodobieństwo, że tak się stanie. Przyjrzyjmy się teraz kilku elementom, które nie tylko zwiększają użyteczność witryny, ale także pomagają poprawić ranking SEO.

Przydatne, wysokiej jakości, odpowiednie treści

Chodzi tutaj przede wszystkim o czas, jaki użytkownicy spędzają na Twojej stronie – bo to może i bdzie wpływać na ranking SEO. Kiedy udostępniasz przydatne treści, odwiedzający mają tendencję do pozostawania dłużej na swojej stronie internetowej, aby konsumować przedłożone im informacje i tym samym wydłużyć czas przebywania na stronie. Na podstawie tych badań zawartość między 2000 a 2500 słów wydaje się być najwyższa w wynikach wyszukiwania.

Chociaż liczba słów nie rządzi światem SEO – nikt nie czyta twoich rzeczy, jeśli nie jest to dla nich pomocne – dłuższa treść daje ci możliwość dostarczenia większej wartości, zawiera więcej słów kluczowych, zawiera więcej linków wychodzących i, oczywiście, przyciąga ludzi spędzać więcej czasu na czytaniu, aby zwiększyć czas przebywania.

Innym powodem tworzenia bardzo użytecznych treści jest to, że gdy użytkownicy dodadzą zakładki do zawartości w Chrome, poprawi to ranking SEO Twojej witryny w Google.

Prędkość ładowania strony

Zarówno Google, jak i Bing uwzględniają szybkość ładowania stron w swoim algorytmie rankingowym. Użytkownicy mogą opuścić witrynę, jeśli będą musieli poczekać nawet kilka dodatkowych sekund. To zwiększy współczynnik odrzuceń i zmniejszy liczbę wyświetlanych stron – wszystko to może zaszkodzić rankingowi SEO.

Istnieje wiele sposobów na zwiększenie szybkości ładowania stron. Niektóre z nich obejmują użycie wtyczek buforujących, upewnienie się, że kod jest czysty i usprawniony, optymalizowanie rozmiarów obrazów, zmniejszenie liczby wtyczek i minimalizacja przekierowań. Koniecznie więc nie zapominaj o tych aspektach dbając o to, by Twoja strona faktycznie była przyjazna dla SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *