3 wyzwania utrzymania komercyjnych budynków w czystości

Sprzątanie nieruchomości komercyjnej jest czymś zupełnie innym niż sprzątanie domu. Istnieje wiele unikalnych wyzwań związanych z czyszczeniem biur – inne są środki czystości i inne sposoby ich wykorzystania. Rozwiązanie tych problemów jest najlepszym sposobem, aby zapewnić, że Twoja nieruchomość jest nie tylko czysta, ale także bezpieczna dla klientów i pracowników.

Oto niektóre kwestie, które należy wziąć pod uwagę:

Wyzwanie # 1 – Znalezienie czasu na czyszczenie

Zazwyczaj czyszczenie należy wykonać poza normalnymi godzinami pracy. Jeśli twoje biuro jest otwarte przez regularne 9 do 5 godzin, prawdopodobnie nie będzie problemu. Jednak niektóre branże zatrudniają pracowników przez całą dobę. Na przykład, jeśli prowadzisz centrum telefoniczne, które zapewnia całodobowe wsparcie telefoniczne, najprawdopodobniej zawsze będą pracownicy w biurze, zatem nie każda chemia gospodarcza będzie nadawała się do użytku w tym czasie pracy.

Może to utrudnić znalezienie czasu, w którym można przeprowadzić czyszczenie. Zazwyczaj najlepszą opcją jest zaplanowanie usług sprzątania na czas, gdy w budynku jest najmniej pracowników. Ułatwi to personelowi sprzątającemu wykonywanie pracy bez powodowania poważnych zakłóceń.

Wyzwanie # 2 – Zanieczyszczenie krzyżowe

Zanieczyszczenie krzyżowe to kolejne wyzwanie związane z czyszczeniem biur. Dobrym przykładem jest to, gdy mop, który służy do czyszczenia łazienki, jest następnie używany do czyszczenia korytarza lub głównej przestrzeni biurowej. Może to spowodować rozprzestrzenianie się zarazków, na które mogą nie zaradzić nawet najlepsze środki czyszczące – co może zwiększyć prawdopodobieństwo zachorowania i utraty pracy przez pracowników.

Najlepszym sposobem na uniknięcie tego jest posiadanie oddzielnych środków czyszczących dla każdej przestrzeni budynku. Spróbuj je kodować kolorami i przechowywać w pobliżu miejsc, w których powinny być używane, aby zminimalizować rozprzestrzenianie się zarazków w twojej przestrzeni. Jest to szczególnie ważne, jeśli pracujesz w placówce medycznej lub w obiekcie, w którym istnieje wysokie prawdopodobieństwo zanieczyszczenia. Tam środki do czyszczenia muszą być dobierane i stosowane z najwyższą starannością.

Wyzwanie # 3 – Nieudane obszary

Większość budynków biurowych jest dość duża i ma wiele różnych obszarów, którymi należy się zająć. Często pewne obszary mogą zostać przeoczone podczas regularnego czyszczenia. Na przykład ekipa sprzątająca dzierżąca środki czystości sklep internetowy może codziennie opróżniać śmieci, ale prawdopodobnie nie wyciera krzeseł biurowych, aby codziennie usuwać kurz.

Najlepszym sposobem uniknięcia tego problemu jest opracowanie pełnego harmonogramu sprzątania dla całego biura, uwzględniającego wszystkie metody i środki czystości sklep. Usiądź i zrób listę każdej powierzchni w swoim biurze. Zdecyduj, jak często każda z nich powinna być czyszczona i jakie środki czystości sklep online trzeba będzie w danym miejscu użyć. Na przykład kosze na śmieci najprawdopodobniej będą musiały być opróżniane codziennie. Z drugiej strony krzesła biurowe, regały na książki lub stojaki do drukarek mogą wymagać czyszczenia tylko raz w miesiącu i inna chemia gospodarcza sklep internetowy będzie do nich stosowana.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *